Kommer spårvagnen?
Puttar upp inlägget o hoppas på ett svar. Gärna med konstruktiva råd för att lära mig mer.
Jag det är väl det som saknas. Något i förgrunden. Annars hade jag nog höjt kameran lite och fått med hela trädet.
Är detta Mariaplan?
Mvh/Eddie
#2 Tack för att du tog dig tid. Visst är det Mariaplan.
Något i förgrunden? Ja, det kan nog ligga något i det.
En katt eller nåt som gick över hade varit bra..
Eller att du tog på själva spåren :D
Helena

Jag gillar den bilden. Får mig att tänka på en mycket tidig söndagsmorgon innan stan har vaknat. Gryningsljus över Mariaplan i Göteborg. Saknar inget.
Bertil
#4 o #5 Tack för synpunkter. Det ovanliga med spåren är att man planterat någon slags växt/gräs emellan för att det ska se trevligare ut.
Det var fint :D
Helena

Hej hopp!
Forutom att jag far Goteborgslangtan (flyttade darifran for 15 ar sen!) sa berors jag valdigt lite av bilden. Jag kan inte se nagot intressant i den, sorry!
A.
#8 Tack för att jag fick veta din åsikt.
Det svåra (för mig i alla fall) är att på bilden förmedla det man vill visa. Jag vet ju vad som händer och sker utanför bildramen, det som inte syns. Är jag på gott humör när bilden tas så sitter min känsla kvar när jag ser bilden. Men det vet ju ingen annan och bilden blir ju inte bättre.
Jag jobbar/leker vidare och tyckr det är mycket givande med feedback.

Hej Alberta!
Och jag maste ju erkanna att jag blir nyfiken - varfor ar denna bild viktig for dig? Jag fotar mest 'konkreta' saker (typ bebisar - valdigt sota oftast) och kampar mycket med att formedla det abstrakta. Just att inforliva mer an vad vi faktiskt ser. Sa tack for att du vagar forsoka - och far oss betraktare att tanka!
#10 Nja, inte är just denna bild viktig för mig, men det blev den jag valde att lämna för kritik här efter en fotorunda i stan. Det jag ser är en snygg sväng på spåren och sen ville jag ha bilden ren.
Det känns urdumt att förklara sina egna bilder, ungefär som att försvara sig. Därför är det bra att få veta vad andra ser. Jag har fått kritik av samma typ tidigare att 'bilden säger mig ingenting' och då är det ju så för den personen. Jag har blivit svag för de mönster man ser omkring sig i vardagen.
Bilder med folk och lite mer action i tar jag ju också. Jag startar en ny tråd, för jag är osäker på vad som är lagligt att publicera när det gäller folk på stan.