Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 513 ggr
[Asta]
0

Bokrekommendationer?

Jag har just köpt mig en digital SLR. Dessvärre är jag en komplett amatör på området och skulle gärna vilja ha en bok att slå i lite. En riktig nybörjarbok inom SLR-kameror. Avancerade saker får komma senare.

Någon som har någon bok att rekommendera för en riktig nybörjare?
(Kameran är förresten en Sony Alpha)

Adobe
0

Digitalfotografi av Scott Skelby.

I reklamen för boken säger man att den vänder sig till vana fotografer. Jag delar nog inte den uppfattningen. Även om det finns kapitel som man kanske inte ännu känner sig mogen för, så finns det här en bok för avansemang till en bättre fotograf.

Lycka till !!

Bertil

Isak
0

Den bästa boken är nog din kameras manual, samt att du läser på olika sidor vad de olika reglagen och inställningarna betyder.

Sen är det bara att fota så mycket som möjligt. Tycker själv det är bästa att upptäcka och prova själv när man vet vad de olika sakerna används till.

Vänliga hälsningar 

Alexander Isaksson, www.alexanderisaksson.com

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

Lakrits
0

Välkommen till Sony gänget, jag skaffade denna boken. Är delvis manual till kameran samt lite grunder om fotande. Står tyvärr fortfarande på att göra listan att läsa igenom den så jag kan inte ge någon recension.

Hälsningar Mattias

[Asta]
0

Tack för tipsen - nu har jag ett par att kolla på.

Manualen jag fick med har jag redan plöjt, men den hjälper inte mycket om man inte vet vad de pratar om dessvärre. Jag behöver något betydligt mera basic.