Utmaningen - Omgång 16
Temat för denna omgång är PÅSK, då påsken ju infaller inkommande helg.
Reglerna:
- En bild per person
- Bilden ska vara tagen efter att det här inlägget postats
- Bilden ska inte ha någon beskrivning, men gärna en bra titel
- När tiden för uppladdning av bilder gått ut (se nedan), startar dragaren kommenteringen. Alla deltagare ger då en kort kommentar till alla andra deltagares bilder, och delar ut 10p till de bilder man tycker är bäst. Max 4p till en och samma bild, men i övrigt får man fördela poängen hur man vill. (Är det totala bildantalet 6 eller mindre är det dock 6p totalt som delas ut och max 3p till en och samma bild).
- Den som laddar upp en bild förbinder sig att också kommentera de andras bilder. Det är den viktigaste delen i Utmaningen. Om någon inte kommenterar räknas inte dennes poäng.
Din bild ska vara uppladdad här i tråden senast onsdag morgon den 11.4, eller om 10 bilder redan laddats upp i god tid före det; senast kl 8 morgonen efter det antalet uppåtts.
Lycka till! 
(Edit 5.4: Korrigerade datumet)
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
11.4 menar du väl ;)
Jepp, såklart! Ändrat nu.
Finns det fler påskbilder? Tänkte stänga slussen i morgon, men det skulle vara trevligt med lite fler bidrag… 
Ett ögonblick så jag får korrigera färgerna lite så kan jag bidra :)
Ok, blev inte så många bilder denna gång men vi kör igång kommenteringen ändå. Kanske vi kan bli klara med den här omgången före helgen så vi får ett nytt tema igång tills dess? 
Vi delar ut 6p denna gång.
Mina kommentarer:
ef03: Fin komposition/beskärning och trevliga färger. Skulle dock ha velat ha lite mer kontrast med mindre grått och mer vitt för att få färgerna att poppa lite mer. 2p
majlar: Klara och fina svenska färger och fint komp! Texten skulle jag kanske velat göra lite mer tredimensionell med nån skugga, och så hade jag lagt ett utropstecken efter. Men som bild är den riktigt fin och det här funkar utmärkt som påskkort. :-) 3p
jazzbass: Min bild.
niini: Trevlig påskbild. :-) Kanske skulle önskat lite mer kontrast så det gråa blev lite vitare, och lite mer skärpa på den röda fjädern. Fin komposition i övrigt med vertikala linjer som ger en lugn känsla. 1p
**ef03
**Vackra färger. Hade velat ha mer fokus även på godiset lite längre bak. 1p
majlan
Vackert komponerat. Tyvärr tycker jag texten förstör bilden lite. 2p
Jazzbass
Riktigt typiskt påsk för mig! Tycker främre handen o fatet stör lite tyvärr. 3p
Mina kommentarer:
ef03
Min bild
majlan
Fina färger, som påskkort passar bilden med text annars hade jag föredragit den utan. 2p
Jazzbass
En ögonblicksbild från påsken. Hade önskat mer skärpa på hand och fat, men blicken hos barnet är underbar. 3p
Niini Lite
Hade önskat mer färg på den röda fjädern, annars en fin bild. 1p
efo3 Godis i påsk är väl det som gäller. Snygga fäger och fin skärpa. 2p
min bild
Jazzbass Nog de mest bedjande ögon jag har sett på en liten påskkäring. Jag gillar färgerna. Den oskarpa handen förstärker den utsträckta handen och det blir mycket känsla i bilden. 2p
Niini Lite. Snyggt tycker jag med den röda fjädern i fokus och de små gröna nyutspruckna skira bladen. Rent och enkelt, med de dova fjädrarna i bakgrunden. 2p.
Resultatet denna omgång:
ef03: 5p
majlar: 7p
JazzBass: 8p
Niini: 4p
Tack, kul att ni gillade min bild!
Som sagt var jag tveksam till att använda den här, men det var den enda bra påskbilden jag fick som jag också tyckte hade något lite extra. Det är ju alltid lite känsligt att sätta upp bilder på nära och kära, men i alla fall har man ju laglig rätt att använda sina bilder nästan hur man vill, och man vill ju visa upp bilder som man tycker blir bra….
Finns det nåt förslag på nästa tema?
Vår kanske.
Grattis JazzBass! Kul att det blev ganska jämnt resultat
Jo jag funderade på tema. Här i Uppsala snöar det nu… eller snöblandat är det. Inte alls särskilt vårlikt! Men jag tänkte på årstidsväxlingar och när något gammalt försvinner och det kommer något nytt. Eller som ett av "våra" barn på förskolan slutade hos oss idag. Snart kommer kanske en ny tjej eller kille. 
Kanske… förändring? Eller förnyelse?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Tack! _
_
Förändring skulle vara kul, men kanske inte det lättaste temat. :-)
Förresten, måste vi ha ett tema? Man skulle kanske kunna prova utan, så man blir lite friare i sitt bildskapande.
Nej det är nog inte lätt kanske
jag lyckades inte komma på något bättre ord för det jag tänkte mig. Kanske mer.. något nytt? Det kan ju lika väl vara en ny klänning som ett nytt förhållande eller ett nytt ritblock.
Utan tema tror jag att det kommer att ramla in bilder iaf! Om det är positivt eller inte, får du avgöra
Jag tycker att det som är roligt med tema är just utmaningen! Ibland får man verkligen tänka efter. Och ibland lyckas man inte alls, eller inte jag iaf - minns mat-temat för inte så länge sedan och då kom det inga bidrag alls.
Kluring om Ryssland
Ja, det är säkert bäst att köra på nåt tema för att det inte ska komma alltför många bidrag på nolltid, och ja, det är ju kul att tvingas tänka till och försöka gnugga geniknölarna lite.
Jag tror vi kör på förändring. Det är så där lagom abstrakt, bode nog gå att komma på nåt bra på det. 
Om det är fri tolkning på förändring, så behöver det inte alls vara särskilt svårt
det gäller bara att hitta motivet som man vill ha.
Kluring om Ryssland