Foto iFokus

Foto

Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 1522 ggr
Robert
0

Hundar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ljuset räckte inte till för att jag skulle kunna få båda hundarna skarpa, så det blir en gif-fil av dom. Skulle jag ha tagigt bort ovankant i bild?

Har du några hundbilder?

Hälsningar

Robert

Susanne
0

Jag gillar när lite av bakgrunden syns, annars blir bilden så kompakt på något vis, det blir "för mycket" motiv, om du förstår hur jag menar.
Vad roligt att bilden ändrar sig =) det gillade jag bäst.

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Pia
0

Mysig bild:)

irma
0

visst finns det hundbilder,,, Irma är så svart så det är svårt att få till något…har hon rekvesita på sej funkar det ganska bra :-)

Skrattande

irma
0

Här kommer en på irma som modell,,, det är inte lätt när huvudet går fram och tillbaka hela tiden,,, men denna lyckades jag få någorlunda skärpa på huvudet,,hon lyckades vara still i 2 sek.. :-)

att få fram hunden i allt det här svarta är jätte svårt,, men jag har några ideér som jag ska prova någon dag,,,om Irma vill förstårs..

Skrattande

Robert
0

#3, härlig bild. Hon ser rätt avslappnad ut.

Tacksamma djur våra vänner hundar. Bara de är med på noterna så är det inga problem att fotografera dom.

Hälsningar

Robert

bjorsa
0

#3 Den var kul å cool

mvh/bjorsa

HH
0

Mina hundar vill ALDRIG vara still/stilla på bild! De är ännu värre än hästarna… Men på den här bilden står de i alla fall stilla.

Det som jag tycker är kul med bilden är att den lilla hunden alltid är sprallig och leker och alltid är med och leker osv. Men här ser det nästan ut som att hon är utenför…

HH
0

Här är en annan på min lill-kille som valp.

KerstinP
0

Här är min hund Semlan två år och väldigt pigg o glad.Hon är en blandras mellan bordercollie,kungspudel o finsk spets. Det är inte ofta hon sitter still så det går att fota.Oftast är det knepiga ljusförhållande utomhus för svart hund. Med mycke päls i ansiktet är det ju inte så lätt att få till så man kan se ögonen. Det ska bli kul med hundsajten oxå.

Robert
0

#7, aldrig stilla, är det lättare om de är var för sig?

#8, bra fokus, men blir säkert bättre om du är på hundens huvudhöjd.

#9, cool posering, saknar en aningens skärpa.

Hälsningar

Robert

irma
0

#9 så stilig,,sitter så stolt och poserar snällt verkar det som..hon liknar vår gamla hund Bessie..hon var 50 % drever/gråhund och 50% risenschnauzer….

Thea
0

Har en bild på mina föräldrars sovande hund. Inte jättekul motiv! Svårfotat med ett fönster precis bakom hunden samt jag inte är vän med kamerans inställningar!

Fler bilder finns, men inte just i den här burken!  

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

HH
0

#12, Gud va söt! Vad är det för ras?

Robert
0

#12, nu ser det ut som vilken soffkudde som helst. Ett tyg som bryter av från pälsen och försöka få ljuset från sidan istället för nu som rakt bakifrån. Bra exponerad bild trots ljuset.

Hälsningar

Robert

Bima
0

Jag har massor av bilder på sambons föräldrars hund; Hebbe. Jag bifogar två av dem; en vinterbild…

Bima
0

…och en sommarbild.

irma
0

:-) en liten dvärg schnauzer… svart och silver ser han ut att vara… söt… härliga hundar… men svåra att fota..aldrig still

Magnus
0

Här är en bild på mina föräldrars 2 år gamla labrador, vanligtvis är det hopplöst att få honom att vara still men med mutor går det visst :)

Tallkott
0

Här kommer en bild till minne av Sajo, en finskspets.

tessa
0

Hej!

Jag vill också gärna vara med på ett litet hörn i denna trevliga tråd.. =) Herman - min spanska hittehund som följer mig i vått och torrt får ofta stå ut med jobbiga matte som ska foto honom i tid och otid - hon är helt hopplös! Som alla hundägare vet, så är det oftast rackarns svårt att få bra och skarpa bilder på sin hund, om man nu har tur att fånga HELA hunden på bild, men Herman är trots allt en mycket tålmodig och förstående kille, som allt som oftast gör allt för att behaga sin matte.. =) - åtminstone vad HAN tror och tycker är det rätta, bör tilläggas.. *fniss*

Mvh Tessan

tessa
0

Närbild på snoken ute i det gröna… =)

tessa
0

..lite annorlunda vinkel..

tessa
0

- varför inte gå riktigt "på djupet" så att säga..

** kan ju tillägga att ingen av bilderna är redigerade på något sätt, inte heller är de uppladdade här som "original", utan jag kopierade dem från en medlemsida som jag har åpå en annan community (eftersom jag inte hittade dem i dumburken). Bilderna är också tagna med olika kameror.. så. Det var nog allt =)

Spader-EliN
0

Här kommer ett bidrag från mej :) Våran 3åriga Flat coated Retriver Tik Flisan :)

Robert
0

#18, magnus jag tror inte jag har sett några bilder från dig, välkommen. Du har lyckats med att ha en jämn och fin bakgrund, prova med att ta bort träden från bild. Öka kontrasten något om du har möjlighet, nu är den lite grådaskig.

#19, mycket fin bild, men saknar skärpa, den ligger bakom hunden.

#20 bra jobbat tessa, det ser att du har tänkt igenom innan du har tagit dina bilder. Genomtänkta bilder syns direkt för de håller oftast en högre kvalité.

#24, välkommen Spader_Elin till Foto.iFokus. Mycket bra skräpa i bild och bra jobbat av dig att få bakgrunden oskarp, det skapar en ram runt hunden. Fin ögonkontakt. Jag skulle tippa på att om hunden satt ned så hade det blivit en mer spännande bild.

Hälsningar

Robert

Bima
0

#17 Haha ja han är väldigt sprallig av sig, vilket kanske syns också på första bilden, men på den andra stod han iallafall still i några sekunder. *s*

Robert
0

#16, den missade jag. Fin bild, så ska det set ut. Du offrade den vita pälsen för den mörka och det tycker jag är ett bra val.

Hälsningar

Robert

Spader-EliN
0

En till bild på Flisan :)

Bima
0

#27 Man får tacka. ;)

Thea
0

HH: Det är en Lagotto Romagnolo!

Robert: Visst är det så! Flört Ja, det var lite besvärligt med ljuset rakt bakifrån, men bilden var eg inte menad att bli fotografiskt perfekt utan mer som ett "minne" över en intensiv, men underbar, semester på Gotland.

//I

Medarbetare hästhoppning.ifokus.se

tessa
0

Tack Robert! Kul att höra vad du tycker… =)

Mvh Tessan

HH
0

Här är en bild på min sötnos när han smälter in bland skorna

HH
0

Här är en bild till på den store och den lille tillsammans, det är svårt att ta kort på de tillsammans pga av färgskillnaderna (och storlekarna…) Den svarta blir oftast så mörk…

Flugan_Anna
0

Okej! Här kommer min lilla hund!
Jag har en ny kamera, och detta är första gången jag tar mej ut och fotar med den! Så jag vet inte riktig hur alla funktioner fungerar, men jag vill gärna veta vad ni tycker om bilden! Glad

Ida
0

Jag är verkligen inte bra på att fotografera, men jag tycker att det är otroligt roligt! Den här bilden är tagen med en ganska dålig digitalkamera om jag inte missminner mig, men det är ett fint motiv!! Glad

Det kanske finns någon här som kan tipsa om hur man på bästa sätt tar såna här bilder? *tacksam*

/Ida

Susanne
0

Mitt bidrag.

Susanne Glad

Ida
0

Åh, vad fin! Jag älskar Rottweilers, de är så vackra. Är det en tik?

Vattnadal
0

Leker gärna med min nya digitalkamera. Ibland är det lätt, ibland inte. Här är några helt obehandlade, har inte tagit bort röda/gröna ögon eller ens skrurit bort onödigt…

De första 2 blir på Vidar, killen som gärna poserar, och har sin snygga festtröja eftersom jag fyller år.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
0

Och så en lite närmare, allvarligare vovve med…

MVH Elin

Vattnadal
0

Häromdagen satte maken upp valpen (siberian på nästan 7 mån) på "trimbordet". Jag lade mig under ohc tog massor av foton, här är några.

MVH Elin

Vattnadal
0

En till

MVH Elin

Vattnadal
0

och så en sista

MVH Elin

Vattnadal
0

Inser att det bara dräller av hundfoton i datorn…

Älskar visst att fota dem, kanske blir så när man inte har barn att fota! 

Finns massor av snöbilder (inte så konstigt med tanke på de hundar vi har) och ännu fler busbilder. Detta är en av de bättre!

MVH Elin

Staffan
0

>Vattnadal

#42 var min favorit, den tyckte jag var fin! Om man vill så kan man dra upp kontrasterna och färgmättnadnaden i bilden litegrann…

// staffan

Susanne
0

Skogskatten, han är en "skräphund" Rottweiler/Dobberman. Vi hade dock en otrolig tur att komma över en stabil och mycket trevlig kille =)

Susanne Glad

Ida
0

#45 Nu ser man att han inte är lika "grov" som Rottweilers kan vara, men det är ett riktigt fint blandrasexemplar tycker jag!

TacoBelle
0

Här är en bild på min hund Skrattande

TacoBelle
0

och en när hon var valp…