Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 7457 ggr
Evelyn
0

Egna dekaler - vad för papper, skrivare?

Hej! Jag har en fundering kring dekaler. Tänkte skriva ut egna dekaler för montering på bilrutor (exempel: http://djurmaxi.se/dekal-schafer-p-4498.html) för att sedan sälja själv. Men hur gör jag? Vad finns det för typ av papper att tillgå? Och vad behöver jag för skrivare?
Hittar inte mycket när jag kikar runt, men det måste väl finnas något vettigt alternativ om man vill skriva ut hemma? Eller? Verkar ju bli så satans dyrt att anlita ett tryckeri!! Fick ett prisförslag på 155kr/dekal (ca 20x20 cm) + moms från ett tryckeri i närheten.. också ska man lägga på en marginal för att man själv ska tjäna på det + porto/frakt.. blir ju snordyrt och jag tror då ingen privatperson är beredd att lägga 300 kr + på en dekal! Känns svårsålt..

Gällande skrivare så tänkte jag förutom dekaler kunna skriva ut upp till A4 strl själv i samband med vissa fotograferingar (det rör sig inte om några större mängder foton) och sedan skicka efter andra och större bilder från crimson. Behöver inte vara något superavancerat, men behöver heller inte vara enklaste varianten :)

Någon som har idéer/förslag?

ru4real
0

Har ingen aning om det finns papper som funkar, som jag ser det har du 2 problem att lösa.

Antingen så måste det printas på ngt som har klister på färgsidan, som skall sättas på insidan av bilrutan, eller så är det ngt som skall vara på utsidan och då i ngn form av plast, eftersom papper löses upp av regn. Det bör säkerligen också vara uv-beständigt eftersom det kommer att blekas ganska fort annars.

Intressant problem dock :)

Sen om du skall skriva ut bilder, kolla på en a3-skrivare, gärna en som kan ta utfallande (fylla hela papperet), eftersom många har a4-färgskrivare själva, du kan nog lättare sälja in a3 utskrifter (jag gissar bara här).

Evelyn
0

#2 Har kikat på dessa, men har fått höra att de inte ska tåla väder och vind.. :/

Schnauzertik
0

Kanske självhäftande vinyl kan fungera eller kanske du måste spraya något ovanpå.

Värd för Pensionärer