Pilgrimsfalk
Den här pilgrimen fångade jag på bild på Nordens Ark. Jag tycker det blev en väldigt bra bild, med tanke på omständigheterna.
Jag har dragit upp kontrasten lite och rätat upp fågeln lite då jag tyckte dne lutade (lutar den fortfarande?).
Vad kan göras bättre?
Utrustning:
Konica Minolta DiMAGE Z3
Kram Hanna
Hanna
Var det bara jag som tyckte bilden var bra ^^'
Eller ska man tolka er tystnad som att bilden är perfekt ? ;P
Kram Hanna
Hanna
Den som tiger samtycker brukar det sägas och visst sjutton är bilden bra.
#2 - Ett svar, nu är jag nöjd ^^
Hanna
- Du måste ge oss lite mer än några timmar en fredagkväll, även om vi (eller jag i alla fall) ofta är här inne kvällstid så händer det att jag sysslar med annat :o)
- Jättefin bild! Gillar den verkligen, ser ut som en klassisk bild, lite klippor/stenar i bakgrunden. Tycker du fått lite allvarlig touch på fotot också, vilket gillas då pilgrimsfalken är utrotningshotad och därmed är i ett allvarligt läge. Tycker inte att bilden lutar speciellt mycket nu längre, i alla fall inte så att det stör.
mvh /Martin
mvh Martin
#4 - Tänkte inte så långt, det var antagligen bara jag som inte hittade något intressant på tv ^^'
Kul att du gillar den. Det är inte lätt att fånga djur på bild, ens när dom är inburade, i det här fallet var inhägnaden byggd av grymt "tätt" nät ( vilket även syns på den här bilden). Så man känner sig extra stolt då faktiskt :)
Kram Hanna
Hanna