Försäkring
Ni som jobbar som fotografer, har egna företag, etc, vad har ni för försäkring? Och vad betalar ni för den?
Sitter och tittar igenom alla möjliga men blir bara snurrig.
Man vill ju ha en försäkring på utrustning, men man bör väl ha en på sig själv också? Typ drulleförsäkring? Jag tänker ifall man är ute på jobb hos någon och råkar ha sönder något hos denne.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Kör oförsäkrad. Bara en Fujifilm X100 och en dator på 11000 som är i företaget, resten är inköpt för privata pengar.
Jag har en enkel hemförsäkring via If. Den står i alla fall för reparationen av min D700 och det påmonterade 70-200/2,8 VRII som rasade i golvet (var dock inne i en väska men det hjälpte inte) och bröts av. Såna tillfällen är man glad att man har försäkring. :-)
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
#2 Förstår det!
Planerar inköp av utrustning för mycket pengar (om det går som jag vill) och då känns det lönt med en bra försäkring. Skulle kamerahuset gå sönder så är det ju mycket pengar att lägga ut om man inte har försäkrat.
Läste någon tidigare som körde på trygghansa, kunde dock inte hitta nåt på deras sida.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||
Tala med ditt försäkringsbolag. Hemförsäkringen gäller inte för företag.
Jag har egen firma och det är inte bara ersättningen som man kan få ut om det ev händer något eller kameran går sönder. Det är mer en försäkring gäller. Drulle, allt kan hända, ansvarsförsäkring, rese skydd.
För den egna hemförsäkringen gäller inte när det gäller företagsbiten. Så det gäller att kolla upp vad som gäller, så man inte står där om det händer något.
Jag vet att jag är fullförsäkrad genom firman - sköter inte den biten själv - men tycker verkligen att det här med försäkringar är jätteviktiga frågor att belysa.