Ovanlig bild?

Formationsflygning? Måste ju vara militärt. Civila brukar väl sällan ligga så pass nära varandra.
Jag vet inte vad för slags plan det var.
När man bor i Linköping är detta vardag, tror det är Saab som testflyger över linkeboda, ungefär 2 gånger om dagen skallarar det rejält i rutorna. Det är väldigt häftigt! Mäktiga maskiner.
Fast jag bor ju i Västerås.
Snyggt! Gör bilden svartvit så kan man låtsas att det är på riktigt… 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Nu hänger jag inte med 
Ursäkta, jag är lite långsökt i tankarna ibland! Jag skulle kunna föreställa mig att det var plan i krigstid, om bilden var svartvit 
Kluring om Ryssland
Ahhh oki….
Du får äran att göra den svartvit om du vill. 
Nää bildredigering är inte min starka sida 
Kluring om Ryssland

Klart man kan ta bilder på avstånd med makro.
Snygga bilder 11/12 
I dag promenerade jag runt Studenternas här i Uppsala (bandyfinalen) och hade fotat lite. Precis när jag lägger ner kameran (med linsskydd och allt på) så flyger två militärplan lågt över mig! Sån o-timing!
Jag hade haft ett jättebra läge annars 
Kluring om Ryssland
Därav ditt nick? (skoja bara) 

#13 Tack! Måste säga att makrot har blivit en allt vanligare följeslagare. Det fungerar till det mesta, förutom grejer typ interiör. Men som "sitta på utan plan"-objektiv är det väldigt trevligt. Skarpt nog att få med detaljer när det behövs, och ljusstarkt nog att stoppa rörelse. Som bonus har det väldigt fin bakgrundsoskärpa.
Vad har du fått i kameran/på linsen eller något Denstore? En liten prick som inte är jättetrevlig att ha där kanske (om det inte bara var något tillfälligt, är inte bra på att se sånt där), ifall du missat den menade jag
Snygg bild Woozy! 
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Thx 

Jag har helt missat pricken tidigare. Kan vara något på sensorn eller spegeln. Har inte använt lilla kameran på ett tag.

Den runda fläcken i övre vänstra hörnet är smuts på sensorn, eller rättare på filtret som sitter framför sensorn. Det finns en liknande ute i överkanten till höger också. Det är i underkanten av sensorn.
Och det kan aldrig vara något på spegeln om det syns på bilden.

Sant, tänkte inte på det.:)