Köpa portfolio?
Ni som har portfolio var har ni köpt dom? Vi är ett gäng som ska köpa det nu, men det verkar svårt att hitta några bra.
Detta är det enda vi hittat http://www.artistica.nu/

När jag skaffade såna brukade jag gå till Beckers, som numera kallar sig Kreatima.
http://www.kreatima.se/web/Produkter/Portfoljer_och_mappar-07048.aspx

För min del var det rätt länge sedan sist, men de användes för att samla tavlor som hade gjorts på ett ställe där jag assisterade vid en kreativ verkstad. Vi använde dem också för transport till utställningar, och jag har använt en för att visa upp prover på jobb jag gör. Det är ett prydligt sätt att visa i synnerhet större bilder.
För fotografier i format 13x18 cm har jag mestadels använt en vanlig kontorspärm, där jag har haft dem monterade på kartong.
Numera kan man beställa fotoböcker på nätet, vilket gör det lättare att fixa en blädderbok, men om man har lite större monterade bilder, exempelvis gjorda för en utställning är en portfölj av rätt storlek ett mycket smidigt sätt att förvara och transportera dem.

Jag kommer att skapa en för att kunna visa arbetsprover för potentiella kunder. Men även för att kunna ha om en kurs kräver att få se för att ha en chans att komma med. Jag har en sådan kurs som startar nu i sommar där 5 fotografer kommer att få en "special kurs" under två år för en fotograf jag verkligen verkligen vill gå kurs för!!
#4 Ah ja det låter smart! Har funderat på att skaffa en fotobok eller liknande att kunna visa upp. DET skulle man ju ha när jag står på kattutställningar! En bok med blandade bilder. Ska dock även ha några större inramade för att visa hur de kan bli i verkligheten.
#5 Åh spännande det låter! Vad är det för fotograf?
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

#6 Ja det ska bli spännande att se om jag kommer med först och främst. Tyvärr kan jag inte säga vem det är då kursen är lite utanför skolan, lite privat så där. Men det skulle vara fantastiskt att få den möjligheten att utvecklas då fotografen är super duktig!
Jag har bara min på nätet. Ibland har jag tänkt att det varit bra att ha så man kan visa lite större, men inte särskilt ofta det behovet finns.