Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 1112 ggr
Flubben
0

(N) En liten bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Är mest bara nyfiken på vad ni tycker om den här bilden och vad jag kan tänka på. Själv tycker jag om den väldigt mycket men är nyfiken på vad andra tycker. Jag tog den med min Nikon D70

Flubben
0

putt

[canonida]
0

Du kunde ha lite högre ISO, eller mera skärpeljus. Glad Då blir den betydligt bättre!

Ylva-Li
1

I första anblicken säger bilden mig inte mycket. Men tittar jag närmare på den så gillar jag kompositionen. Jag gillar att du lagt fokus på det gröna och i kontrast till det kladdiga tråkiga runt om, så får man en känsla av hopp. :)
Den är något mörk, så lite ljusare skulle inte skada. Inte jättemycket, iom att själva känslan kanske ska vara mörk.

ISO tycker jag är bra som det är, men kanske rent av kortare skärpedjup, dvs högre bländare (mindre bländartal. Nu hade du 5.6, ner till en 3 nånting hade gett bakgrunden mer oskärpa men lite mer ljus.)
Men jag vet inte, inte säkert att det hade gjort bilden bättre.

Förstår att du gillar den faktiskt. Den har nåt visst. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

uffelarsen
1

För mig så är denna bilden en av dom som man vill titta på flera ggr, den är helt klart intressant. Bilden sätter igång hjärnan på något vis, man börjar fundera kring bilden och jag finner som ovanståeende inlägg en känsla av och hopp och styrka. för mig är detta helt klart mer än bara en "bild" i mängden. Den har helt enkelt "något"

Glad