Nybörjare i fotoshop

eller vilken kritik som helst naturligtvis :)

90 som kollat och ingen som har någon kommentar, vad som helst. Är jag helt ute på fel spår och borde testa något helt annat eller ???
personligen tycker jag bara det ser konstigt ut..
Kanske skulle du ha lite mer i färg i bilden.?
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Enda gångerna jag jobbat i Photoshop var för tio år sedan så förvänta dig inga superord från mig
Om du vill att fokus ska hamna på vad de gör med de två närmaste datorlådorna så har du i mina ögon lyckats. Det är iaf dit min blick dras. Dock så tycker jag att ju mer jag studerar bilden (öppnade den i egen flik) så blir den bara konstigare och konstigare
Till exempel så har du lämnat prylen till vänster i färg, och några displayer är i färg. Men det mesta är i svartvitt.
Frågan är vad du tycker är viktigt i bilden och som du vill framhäva och göra mer intressant?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Tack för feedback jag ska kolla lite och pilla lite så kommer det ett kanske ett nytt försök lite senare :)
Det ser jag fram emot 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Jag tycker nog du ska köra lite mer färg på lådorna(om det går) Tycker det ser lite ut som tråkiga trälådor. Och du ska nog inte blurra dom 2 som sitter och håller på med den bortre lådan :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/

Jag tycker man ska passa sig för effekter. Just den där effekten var populär för många år sedan (90-talet) och man såg det i alla möjliga bilder i reklam och TV. Man tröttnar fort på sådant. Samma sak med t ex överprocessade HDR bilder.
Den bilden skulle kunna stå för sig själv tycker jag. Vad man ser är engagerade och fokuserade elever och i detta fallet dras ögonen till helt ointressanta lådor.
Det KAN ju vara så att lådorna är det intressanta, men effekten som sådan är ganska uttjatad.
Jag har precis samma åsikt som iboat. Men det är alltid bra att lära sig såna här tricks, man lär sig ofta mycket sånt som kan vara användbart i andra sammanhang. Bara att leka på alltså, ibland går man över gränsen för vad man senare kommer att tycka är snyggt, men man har alltid lärt sig nåt i alla fall.
I det här fallet hade det säkert räckt med att ställa Vitbalans, exponering och kontrast för att få bilden tillräckligt talande. När du blurrar som i #7, se till att blurra också lite i förgrunden. Då simulerar du att du använt en större bländare. Det ser lite skumt ut om allt är skarpt fram till en punkt och efter den är allt oskarpt. I övrigt är effekten väldigt användbar. En annan användbar effekt är att mörka ner det som man vill tona ner och se till att det intressantaste är ljusast. Ögonen dras dit och och man koncentrerar sig på det viktigaste. Det är därför t.ex. vinjettering är så populärt (och enligt mig användbart bara man inte tar i för hårt så det blir alltför uppenbart att man använt effekten).
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

När jag ser bilden så slår det mig att det finns en liten detalj som man skulle kunna presentera på just det här sättet och få en mer talande bild, men det kräver en del regissering, så att detaljen syns i sin helhet.
Jag tänker på jordarmbandet och ledningen som är ansluten med klämma till chassiet, en mycket viktig detalj, som faktiskt har betydelse när man jobber med såna här grejer.
Däremot att lägga gult på själva lådan är väl knappast någon höjdare.

tack för många bra tips :-) kanske kommer en till variant eller så kastar jag mig över någon annan bild istället