Lcd skärm
Hej
Har köpt en beg Canon 300D, för att börja lära mig digitalfotografering. Ett problem bara. Lcd skärmen funkar bara vid info när är tagen och om jag vill titta på bilden efteråt.
Finns det någon inställning på kameran som gör att man kan få LCD skärmen att funka.
Om du menar som "Live View" som gör att du kan använda LCDn som "sökare" är svaret nej, det går inte.

Tack för den upplysningen Petersen
För att du inte ska känna dig besviken på ditt kameraköp så ville jag bara berätta att LCDn inte funkar som sökare hos någon systemkamera (vad jag vet). Om du vänjer dig vid sökaren kommer du förstå varför 
#3 Jo, Canons nya Mark III har den funktionen. Men den lirar ju iofs i en heeelt annan division. Men den har funktionen :)
Jag tror att någon av Olympus systemkameror också har den möjligheten
När jag fick min kamera vfar jag jättebesviken på att inte LCD-skärmen funkade. Men sen berättade nån att man inte brukar kunna använda den som sökare. Nu när jag har vant mig gillar jag mycket bättre att fota genom att titta i sökarn.
Ja, när jag fick reda på att LCD skärmen inte funkade som "live view" blev jag besviken, men nu tycker jag det bara är bättre. Man får ett bättre uppfattning om hur bilden ser ut när man tittar i sökaren nän när man tittar på skärmen. Enligt mig
Det ser i alla fall proffsigare ut när man tittar genom sökaren. ;) När jag skaffade min system hade jag klart för mig på en gång att det var sökaren som gällde, inte skärmen. Så jag slapp bli besviken. =)