Inbjudan
Ska den tryckas och skickas ut?
Mvh // Johan

Tryck blir det nog.
Robert

Jag tycker #0 är väldigt fin, men jag är lite rädd att den blir svår att läsa för alla. Folk är rätt tröga. Och så var den skriven på något konstigt språk också.. Förstod ingenting.. :)
Mvh // Johan

I #3 saknar jag en bild på bruden…
// staffan

#0. Jag tycker att texten ser lite suddig ut. Kan ju bero på jpeg-komprimeringen. I övrigt så tycker jag den är fin.
#3. Idén är bra men jag gillar inte att det ser så inklippt ut. Du borde softa ner kanterna på den lilla bilden så att det blir en diffus övergång. Varför inte ha bakgrundsbilden utan tillägg. Den är bra som den är, med sepiatoningen.
#5. Jag vet inte vad du tänkt använda denna till men jag tycker inte att detta sätt att måla fram motivet tillför något. Bilden blir rörig. Ta en vanlig bild på samma motiv men med en vinjettering mot vitt. Det blir troligen bättre. Ibland vill man som "fotokonstnär" göra något annorlunda. Ofta går man för långt då andra betraktare inte förstår bilden eller det konstnärliga.

#9, tack för att du tog dig tid till att kommentera resultaten. Bra med input, lätt att man fastnar mellan penslarna här i Photoshop.
Hälsningar
Robert

Mycket bättre! Du kanske inte skulle skurit av valvet på höger sida. Det ser lite avhugget ut. Likaså valvbågen över fönstret. Trädet till vänster passar bra det ger lite djup och miljö. Du har fått fram en fin ton i bilden är det gotic glow?

#12, Oskarp mask är det.
Här är en samling av de bilder jag håller på med till ett fotoalbum.
Robert
#0, angående inbjudan: Den var superfin…
men jag skulle nog strunta i de fadade bilderna i bakgrunen.
Det ser ut som något spillts på det röda pappret.
#7, skålbilden gillar jag!

#13 Sådana bilder kanske funkar på webben men som ett bröllopsalbum NEJ! Det är alldeles för överarbetat med effekter och rutor, färg och svartvitt. Bilden med rosorna och polaroiden reagerade jag först på som en begravningsbild. Andra bilder du har visat där har du ofta lutat kameran. Var och en för sig är bilderna oftast jättebra men som ett allbum, då blir man sjösjuk.

#15 allt är en smaksak. Själv tycker jag det funkar i sin helhet