(M) Jupiter och Venus
Du fick dig då en J'vla fin bild på venus och jupiter! Sånt här är vackert att se!
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
Skit snygg bild! =D Får man fråga hur du har gjort? :)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Snyggt! Fin komposition och snygg bildbehandling. Det enda som jag upplever lite "konstigt" är den ganska skarpa övergången från mörkt rill ljust strax under horisonten, kanske det går att få den mjukare? Antar att du använt en gradient här.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Ohh vad snyggt! Älskar färgerna och ljuset
Jag som är ovan vid redigering undrar hur du fick till det? Hur såg det naturliga ljuset ut vid fototillfället? Jag tycker att träden i mitten och till vänster ser ut att vara solbelysta, och att gräset är belyst av jättestrålkastare
Det är säkert inte så alls, men det är den känslan jag får och det är framför allt det som jag gillar. Det blir så bra brytning till himlen.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Tack allihopa! Jag stod ute på en åker, precis vid vägen där det körde stora långtradare hela tiden. Så ljuset på gräset är ifrån långtradarna och deras strålkastare. Det är faktist inte så mycket redigerat, var tvungen att korrigera vitbalansen, la på lite skärpa och kontrast. Träden till vänster och i mitten är nog belysta av ett hus som låg precis utanför bilden till vänster vid träden. Slutartid 25sek, bländare 2.8 och iso på 800 om jag inte minns helt fel. :) Nu när jag kollat lite mer på bilden så tycker jag att himlen har en grön ton som jag inte gillar.. någon annan som upplever att den är lite för grön?
Jaha där ser man. Verkligen superfint! Man får verkligen inte dra sig för att använda olika slags ljuskällor
Möjligen att himlen har ett turkost skimmer men det gör det bara snyggt.
Kluring om Ryssland
Ja, magisk var ordet jag sökte! 

Kluring om Ryssland
J*vlar i havet sicken snygg bild!!!! :D Är det oartigt att fråga om man får se originalbilden? 
Helt perfekt bild enligt mig :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Kan bara hålla med dom andra, Vad du skulle kunna göra bättre? ingen aning för den är helt super i mina ögon.
Den här bilden är helt magisk! Finns absolut ingenting att ändra på!
Verkligen en toppenbild! Bästa jag sett på länge!

Jag tycker att bilden är väldigt bra. Det du kanske skulle kunna göra är att utnyttja den mörka delningen långt bort på fältet får att dela bilden på två lager, som du kan justera färgen olika på, så att du kanske får en klarare blå ton i himlen som inte är upplyst av strålkastarna och kan lägga färgtemperaturen efter billjusen på fältet.
Jag tycker du har lyckats oerhört bra med din blid. Den är både mystisk och snygg och vacker. Jag gillar ljuset och färgerna. Himlen är helt fantastisk.
Mycket tilltalande bild!
Helt underbar. 

Riktigt fin! Molnen får ljuset från himlakropparna att sprida sig extra mycket, så i mitt tycke stör inte molnen alls. Å andra sidan syns stjärnorna, även i denna lågupplösta bild, tydligt i övre högra hörnet där molnen inte finns. När är bilden tagen?
Mvh
Mats

Tack så jättemycket för alla kommentarer. Kul att ni gillar bilden!
#18 Bilden är tagen runt 21 den 29 feb :)

Tyckte lika mycket om originalet! 
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#20 orginalet är också helt underbart! Nästan så jag gillar orginalet mera än den redigerade :)
Jag gillar också originalet bättre :)
Herregud, magisk och perfekt bild, inget att klaga på förutom att jag också gillar orginalet bättre!:)
Ja originalet tycker jag också är snudd på bättre faktiskt. En väldigt fin bild! 
Kluring om Ryssland
Jag msåte bara fråga hur du fått planeterna så nära marken? Står de lågt precis i solnedgången eller har du fotat upp för en kulle?
Otroligt snygg i.af!
Hakuna matata!