Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 380 ggr
asakall
0

Galen i blommor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En orkidèe i motljus! Funkar den?

Adobe
0

Absolut, men jag tycker bilden är för ljus. Kanske att den blåa bakgrunden är för markant.

Bertil

asakall
0

Ja du har säkert rätt, jag kände nog också det! svårt med motljus. Tack för din kommentar! Mvh Åsa

miksor
0

Testa och använd Spot/utsnittsmätning på den då borde det bli bättre

asakall
0

Något mörkare…bättre så?

asakall
0

Ursäkta kanten upptill! Slarvigt av mig!!!Generad

Lakrits
0

Snodde din första bild och justerade nivåerna, den är klart över exponerad. Har du möjlighet att få fram histogram på din kamera? Vet inte om jag förstörde tanken med din bild men jag föredrar färgstarka blommor. Vita blommor kanske är lättare att överexponera och fortfarande få häftiga blider. 

/Mattias

kristinah
0

Jag tycker att man borde fråga om lov innan man "snor" eller "tar sig friheten" att fixa och ändra på andras bilder. Jag kanske inte alls vill att ngn annan går och redigerar en bild JAG har tagit. Kanske det är andra med mig som tycker så. Tycker faktiskt att det är lite kränkande mot den som tagit bilden att andra går och ändrar på den utan att ens höra sig för om det är ok.

Adobe
0

Förstår och respekerar det du säger och du har rätt.

Bertil

Mandrakonian
0

#7 Ibland är det svårt att förklara utan en  bild och det är bra att se hur andra gör, man lär sig något ! men vill man inte att någon gör så kanske man kan skriva det innan, Fast jag tror inte att Åsa tycker illa om den hjälp hon får Skrattande

Jag tyckte bilden fungerade bra,  fast man kan göra ändringar om man vill det.

asakall
0

Tack så mycket allihop för att ni hjälper mig! Jag tycker att den nu blev fin till slut…Lakrits! det är helt ok att du gjorde om den :-) Gillar färgerna bättre nu, ibland tycker jag att det kan vara svårt att se om den är ok eller inte! Förhoppningsvis lär man sig väl med tid och övning. Histogrammet var jag inne och meckade med i PS men fick inte till det något bra. Hälsningar till er alla/Åsa

Lakrits
0

#10 …jag tycker den var fin från början! Flört Motljus är svårt att hålla på med, undviker det själv (är nybörjare). Ja det är bara att öva och öva men kompositionen är också viktig så man får öva på det också (men den hade du lyckats bra med).

/Mattias

asakall
0

Tack Mattias! Visst är det svårt med motljus men också roligt om man nu får till det, som sagt man får öva på helt enkelt! 

Mvh Åsa

nattsyrran
0

Jag älskar oxå att fota blommor, kan liksom inte få nog av det. gillar även stileben av olika slag.

Bifogar ett kort på ett överväxt gammalt hjul lutad mot väggen till ett av våra gamla uthus.

Ps, fina bilder!