Gillar den bilden. Känner doften av försommar, fuktiga skor och lite mygg.
Bertil
Trevlig bild med mysiga färger. Men den ser ut att vara något sne. Grässtrået till höger i förgrunden stör mig lite, men i övrigt en mycket bra bild! =)

det finns kritiktrådar om du vill ha kommentarer, V.v. använd dem
F´låt visste inte det hur flyttar jag över till kritiktråden
#3 Vad är då de andra trådarna till för? Var inte kritiktrådarna mer till för att man "skulle" ge kritik istället för att bara skriva "bra" bild.
Om man bara får lägga bilder i kritiktrådarna, får man då bara lägga upp en bild i veckan (eller hur nu reglerna va?) på hela forumet?

#3 Fel attityd !!
Bertil

lägger man upp en bild med tanke att få kritik så ska de läggas in i kritiktrådarna.
Nu har denna tråds skapare bara lagt in en bild för kritik vilket jag ansåg passade bättre i kritiktrådarna
#7 Du svarade fortfarande inte på min fråga så jag får väl ta och ställa den igen
"Om man bara får lägga bilder i kritiktrådarna, får man då bara lägga upp en bild i veckan (eller hur nu reglerna va?) på hela forumet?"
Sen kan du ju överväga att lägga reglerna under t.ex medlemserbjudanden eller på förstasidan så man kan hitta dem lättare.
Förlåt för att detta blev lite OT.
Gillar din bild, fint ljus, tycker dock att du behöver räta upp den i ett bildredigeringsprogram.

och jag svarar igen:
"Lägger man upp en bild med tanke att få kritik så ska de läggas in i kritiktrådarna.
Nu har denna tråds skapare bara lagt in en bild för kritik vilket jag ansåg passade bättre i kritiktrådarna"
Och medlemserbjudande kan inte jag ändra på. Inte än iallafall
#9 Och vi frågar igen. Om man bara vill visa upp en bild rent allmänt, utan att få någon specifik kritik på den (vilket man givetvis kan få ändå), vart lägger man dem då? Trådskaparen har ju faktiskt inte uttryckligen bett om kritik.
Min uppfattning ang kritiktrådarna var att där kunde man lägga upp foton om man ville ha kritik på något speciellt, och att man då också skrev lite om hur man hade tänkt med bilden samt kanske om det var något speciellt man önskade kritik på.
Kanske har jag missuppfattat det?
mvh Martin
#9 Nej du svarar inte på min fråga. Får man då bara ladda upp ett visst antal bilder varje vecka? För jag antar att allas syfte då de lägger upp bilder är att få kritik då detta är ett fotoforum.
Jag gillar inte att 90% av det du skriver på detta forum handlar om att reglerna inte efterföljs, vilka ingen ens verkar veta vart de går att läsa.
Instämmer helt med #11 ang regel- och kritikbiten. Jag tycker också att du som forumvärd har ett ansvar för att regler skall vara enkla att hitta, samt att kanske bemöta folk (om de nu gör fel) på ett trevligare sätt än jag anser att du gjort många gånger.
mvh Martin

Den dialog som har uppstått på denna tråd är inte bra för forumet och risken är överhängande att medlemmar upplever olust och lämnar forumet. En olycklig utveckling. Håller helt med Emma om otydlighet och min egen om märklig attityd från ansvarig för iFocus-foto.
För att avsluta denna dialog kan du som är ansvarig förtydliga dig ytterligare och tala om var reglerna finns och vad det innebär, utan att så tydligt visa din irritation.
Läste under OM SAITEN att man börjar kritik, med att tala om vad som är bra. Detta gäller även vid ett sådan här tillfälle.
Hoppas på din förtåelse och vilja att det skall vara lustfyllt att knappa in på iFocus-foto. Det är tillräckligt besvärligt nog att ta bra bilder och utan medlemmarnas stöd och tankar förlorar sidan sitt syfte.
Bertil

Oj! Det här verkar vara komplicerat… även jag har letat efter regler, men hittar dom inte! Trodde att det här var en kritiktråd, det står ju kritik-Nybörjare. Frågar även som Emma gjort ett antal gånger, hur många bilder får man ladda upp per vecka? Det vore ju angenämt med ett svar! Så att det inte blir fel, jag vet ju att jag själv lagt in flera bilder, och det kanske man då inte får! Mvh Åsa
#13 Samtidigt är det en viktig dialog. Fast den kanske skulle föras i en annan tråd (egen tråd) egentligen. Nu lämnar även jag den här tråden i just denna diskussionen, men tar gärna upp den i annan tråd om det finns behov.
mvh Martin