Vattenkamera
Hej, jag har en fujifilm finepix 10 xp, vattentät kamera, Jag undrar om den tål saltvatten eller är det bara sötvatten? Någon som vet det? 
Den borde tåla saltvatten, jag har också en vattentät, kommer ej ihåg namnet men det är en rätt billig en och den tålde iaf saltvatten.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Saltvatten har jag förstått är skadligare för objektivets linser, så jag rekommenderar att undvika kontakt med saltvatten. Men om den är vattentät så ska den också tåla saltvatten rent fysiskt.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Skölj den i sötvatten efter att den har varit i saltvatten, för att undvika att det hamnar saltkristaller lite här och var.
Jag har en fujifilm finepix z33wp. Jag har haft min i både salt och sötvatten utan problem :) Men somsagt är det väldigt salt kanske du ska skölja av den efteråt
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Jag hade också en vatten tät förr, och då stod det i bruksanvisningen att man skulle lägga kameran i sötvatten en stund efter att ha haft den i saltvatten.
Gör så och spola av den ordentligt så ska det nog gå bra!
Hakuna matata!
Var lite försiktig med att spola med rinnande vatten under högt tryck. Öppna inte kranen fullt utan låt det hellre rinna lite lugnare, eller tappa upp vatten i tvättstället och skölj där.
Okej, jag ska till egypten och snorkla, därför jag undrar :)
Tack för alla svar!
Vi har en vattenkamera smm amvänds mycket när vi är i Grekland. Då badar vi i saötvatten, sötvatten och vatten med klor. Funkar finfint överallt. :)