Foto iFokus

Foto

Etikett: bildhantering
Läst 919 ggr
fotogymnast
0

Hjälp att ta bort fult rör + tips?? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Hittade den här bilden från i somras då jag va på språkresa på Isle of Wight(världens finaste ö, som måste besökas av alla fotogalna!!). Älskar bilden, kanske egentligen för alla minnen som kommer upp men jaja.. Det som jag skulle vilja ha hjälp med är:

1. Nån som skulle kunna hjälpa mej att ta bort det där fula röret? Om det nu går..?

2. Den här bilden tror jag är helt oredigerad.. Nån som har lite tips på hur ni tycker jag ska redigera den?? Har inte photoshop på den här datorn, så inte alltför komplicerade saker, använder just nu PhotoScape.

Tack !

MissInAction
0

Wow, den här bilden är ju helt fantastisk! Förvånad Vilket landskap - och vilken dynamik. Ja det var verkligen nedrigt av det där röret att hamna där mitt i bilden Rynkar på näsan jag kan inte fixa sådant men det kanske finns någon vänlig själ här som kan.

Du kan nog räta upp bilden lite? Så att horisonten blir mer rätt, just nu ser det ut som att det lutar. 

Jag tycker att de varma tonerna man ser i huden och håret är jättefina, och de går igen i marken.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

fotogymnast
0

#1 Tack, va kul att du gillade den! Ja, landskapet va helt otroligt! Till vänster är det en väg ganska nära och precis på andra sidan vägen bodde vi, helt sjukt att bo så i en hel månad när man är van vid en radhuslänge utanför Stockholm lixom..

ja, jag såg också att horisonten inte va helt rak, är något jag absolut ska fixa! Men tycker ni jag ska lägga på lite konstrast och sånt också? :)

Inkanyezi
2

Du kanske skulle ta en titt på Gimp, som är ett mycket kompetent program för att redigera bilder? Där kan man göra i stort sett allt som man gör i Photoshop, men det är fritt. Det finns en variant av Photoshop, Photoshop Express, som man kan köra på nätet också från vilken dator som helst.

[Doglovers]
0

Jag har plockat bort röret och provat lite med färgerna. Ett litet experiment bara.

Du har tagit en superfin bildSkrattande

fotogymnast
0

#3 Tack för tipset, det ska jag kolla in! Och tack för att du tog bort röret :))

#4 Jättefin redigering! :) Och tack! Dock sköttes själva fotograferande här av min kompis då jag fick modella lite ;))

Cochon
0

Mitt tips är att göra horisonten rak. ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

fotogymnast
0

#6 Japp, det känner jag till och ska absolut fixas! ;))