(N) Kattfoto
Hej!
Har alltid gillat att fota, men har mest bara fotat för skojs skull, men skulle nu vilja lära mig att använda kameran på bästa sätt för att lära mig att få fram så bra bilder som möjligt.
Så jag tog en bild på min katt. Egentligen inte så mycket tanke bakom bilden, mer än att jag ville fånga honom på bild med tungan ute.
Men vill använda bilden lite som utgångspunkt nu till en början.
Så ge gärna lite kritik som kan hjälpa mig att förbättra mitt fotograferande.
Vad är bra med bilden, och vad hade jag kunnat frbättra i bilden? Nått annat jag kan tänka på till nästa gång? :)
Jag vill ju gärna lära mig att fotografera speciellt djur på ett bättre sätt.
Jag har använt mig av en Canon systemkamera.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
putt… ingen som har något att tillägga?
Jag tycker bilden är superfin! kompositionen och färgerna. Finns säkert de som tycker att det blir för mycket grått, men jag tycker det är fint. Gillar också att han inte tittar in i kameran, det ger en mystisk känsla i bilden. 
Nu är jag förkyld och ögonen rinner, så jag funderar på om det är mina ögon som gör att det ser suddigt ut kring nosen? Jag får svårt att fokusera. Men jag tror att jag lämnar fokus-frågorna till någon annan
Jag undrar vad det är för något som är så suddigt men ändå blir så dominerande uppe till vänster? Är det dynan eller något annat? Det kanske går att tona ner lite så att det inte stjäl uppmärksamhet.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
#2 tack så jätte mycket för ditt svar :)
Jaha det uppe till vänster måste vara nått föremål som råkade ligga på dynan bakom katten :P det är så typiskt att det alltid ska lyckas smita in något i fotona som inte ska va med, hehe.
Tror jag får börja tänka mera på vad som finns runt om det jag ska fota så att sånt inte händer lika lätt :P