Kamera att rekomendera
Hejsan! Jag håller på att leta kamera på tradera och det finns många Canon-kameror till salu, då främst t.e.x Canon EOS 350D och Canon EOS 1000D. Är detta en kamera att rekomendera? Jag är nybörjare och kräver inte speciellt avancerade grejer, men vill ändå ha en kamera jag kan utvecklats med. Så vad skulle ni rekomendera? Tack på förhand!
Jag har en Canon eos 1100d, har haft den i en månad och den är min första systemkamera.
Jag har redan börjat förstå den och kan ta bra foton. En bra nybörjarkamera helt enkelt!
Dock är det inte kameran som gör de bra fotona, utan personen bakom kameran. Men 1100d är lätt att lära sig tycker jag. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Båda de modellerna du nämner är ganska gamla, så se till att de inte är alltför använda om du väljer någon av dem. Just kamerahus sliter man ju faktiskt ut, så det finns en viss risk med att köpa begagnat då!
#1 tack för svar. Jo det vet väl jag också, men allt är bättre än kameran jag har nu (dvs. ingen) 
#2 jo det är sant, tack för svar!
ingen som har någon mer erfarenhet av dessa kameror (eller kameror som ofta säljs på blocket, tradera osv) ?
Jag skulle försökt hitta en 450D istället.
Uppgradeingar jämfört 350D
- +50% increase in total pixels
- Bigger, brighter, and sharper LCD screen (3" vs 1.5")
- High Precision Cross Type Center AF Point
- Automatic Sensor Cleaning
- 14-bit RAW
- Continuous Shooting buffer 53 JPEGs instead of 17 JPEGs
- Highlight Tone Priority
- Digic3 High ISO NR
- Permanent ISO indicator in viewfinder
- Dedicated ISO Button
- Larger, brighter Viewfinder
- Customizable MyMenu Interface
- Live View
- 3.5 fps instead of 3.0 fps
- Live Histogram & Exposure Simulation
- Automatic Light Optimizer
- 9 AF Points instead of 7 AF Points
- Rubberized Grip
- Proximity sensor for LCD automatic on/off
- Flash can be used for AF Assist w/o firing during exposure
- Kit lens is image stabilized
- Auto ISO
- 50% more battery life