Kamera att rekomendera
Hejsan! Jag håller på att leta kamera på tradera och det finns många Canon-kameror till salu, då främst t.e.x Canon EOS 350D och Canon EOS 1000D. Är detta en kamera att rekomendera? Jag är nybörjare och kräver inte speciellt avancerade grejer, men vill ändå ha en kamera jag kan utvecklats med. Så vad skulle ni rekomendera? Tack på förhand!
Jag har en Canon eos 1100d, har haft den i en månad och den är min första systemkamera.
Jag har redan börjat förstå den och kan ta bra foton. En bra nybörjarkamera helt enkelt!
Dock är det inte kameran som gör de bra fotona, utan personen bakom kameran. Men 1100d är lätt att lära sig tycker jag. :)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Båda de modellerna du nämner är ganska gamla, så se till att de inte är alltför använda om du väljer någon av dem. Just kamerahus sliter man ju faktiskt ut, så det finns en viss risk med att köpa begagnat då!
#1 tack för svar. Jo det vet väl jag också, men allt är bättre än kameran jag har nu (dvs. ingen) 
#2 jo det är sant, tack för svar!
ingen som har någon mer erfarenhet av dessa kameror (eller kameror som ofta säljs på blocket, tradera osv) ?
Jag skulle försökt hitta en 450D istället.
Uppgradeingar jämfört 350D
- +50% increase in total pixels
- Bigger, brighter, and sharper LCD screen (3" vs 1.5")
- High Precision Cross Type Center AF Point
- Automatic Sensor Cleaning
- 14-bit RAW
- Continuous Shooting buffer 53 JPEGs instead of 17 JPEGs
- Highlight Tone Priority
- Digic3 High ISO NR
- Permanent ISO indicator in viewfinder
- Dedicated ISO Button
- Larger, brighter Viewfinder
- Customizable MyMenu Interface
- Live View
- 3.5 fps instead of 3.0 fps
- Live Histogram & Exposure Simulation
- Automatic Light Optimizer
- 9 AF Points instead of 7 AF Points
- Rubberized Grip
- Proximity sensor for LCD automatic on/off
- Flash can be used for AF Assist w/o firing during exposure
- Kit lens is image stabilized
- Auto ISO
- 50% more battery life
- Picture Styles Support
- Support for remote shooting
- RGB Histogram in Review
- Spot Meter
Värd för Pensionärer
En sak till kitobjektivet som följde med 450D är avsevärt optiskt bättre än det som följde med 350D, dessutom har det bildstabilisering vilket kitobjektivet till 350D saknade.
Värd för Pensionärer
Jag köpte en begagnad kamera, och den var som ny! Så det är helt olika från kamera till kamera. Men köp aldrig en kamera om du inte kan åka och titta på den. Dels för att se om den är i bra skick och dels för att se hur den ligger i din hand. Lycka till! :)
#4,5 okej, tack för att du berättade det! :)
#6 ja, det ska jag göra! tackar ;)
Jag rekommenderar min kamera. Canon Powershot G9 2010års modell. Kostade då20000,nu1500. Mkt smidig o enkel digitalkamera,som ny. Kontakta mig an-gelin anna.6675@hotmail.lg

Nej, inte har en PowerShot G9 någonsin kostat mer än cirka 6000 kronor, och det normala nypriset låg på omkring 5000. Det är en bra kamera. men senare modeller i G-serien har kommit efter det, och priset i G-serien fram till och med G12 har ganska stadigt legat mellan fem och sex tusen kronor så länge modellen är aktuell. G12 kostar nu 4790 på Cyberphoto.