(M) Blå ros
Dessa två bilder vill jag gärna ha kritik på. Det är samma bild med olika redigeringar och jag kan inte bestämma mig för vilken jag gillar bäst…
Jag fotar sällan såna här bilder men jag fick en idé i huvudet och tänkte testa genomföra den. Resultatet blev bättre än väntat tyckte jag, men jag skulle uppskatta om ni säger vad ni tycker om dem?
Gillar den andra bilden bättre, kontrasten gör att rosen ser bättre ut tycker jag. Skulle nog inte vara några problem att sälja som tavla.
Gillar den första bilden mer jag, tycker att kontrasten gör att rosen ser onaturlig ut i förållande till bilden. Men det är väll en smaksak :)
#2 Tack för kritik! Jo, den hade nog sett fin ut på en canvas tavla :)
#3 Intressant åsikt.. Ser hur du menar :)
Jag tycker som #2. Den andra bilden var mycket finare och rosen syntes mer då det är huvudmotivet, eller hur?
Snyggt komponerat och fina färger!
Jag gillar första mer! den blir lixom så mjuk och mysig på nåt sätt! Den andra blir inte lika intressant.
#5 Yes, rosen är huvudmotivet :) Tack!
Blandade åsikter :) Själv tycker jag nästan de förmedlar olika känslor så det är kanske därför jag inte kan bestämma mig för vilken jag gillar bäst. De är båda fina på sitt vis.
Förenklat sagt så tycker jag att den första bilden ger en mer antik känsla(positivt!) och den andra en mer modern.
Jag gillar den första bäst därför att den för mig är behagligare att titta på. Den ger mig också associationer till gamla tider, och noterna i bilden… så tänker jag mig Jane Austen-miljöer 
I andra bilden så stjäl rosen all uppmärksamhet då den är så skarp, så är det främst en bild på en ros du vill ha så är ju den bättre.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Jag tycker nog mer om den andra bilden. Den första ger en mer drömmande känsla, men i andra bilden så ser man huvudmotivet bättre och kontrasten på rosen lyfter upp bilden mer eftersom den urskiljer sig från det andra på bilden.