Kamera för nybörjare
Jag är 13 år och ska då köpa min första systemkamera och då skulle jag vilja ha lite förslag på bra kameror! Vilken va eran första kamera? Vilket märke föredrar du? Systemkamera eller bridgekamera?
Vill ha en kamera som funkar till allt. Jag kommer ta kort på det emsta, människor, djur, naturbilder osv
Har kikat lite på en Canon EOS 600D, enligt mig verkar som en bra kamera. Är det någon som har erfarenhet av denna kamera? Vad tycker ni om den isåfall?
Vill ha alla råd och tips jag kan få eftersom jag inte vill köpa fel kamera utan rätt i från början!
Min första systemkamera var min Canon EOS 500D och jag köpte den kort efter jul. Är supernöjd då den är så lätt att förstå, användarhandboken är rätt så nedsliten också. Men jag är välfigt dålig på allt om fotografi, så jag kan bara tipsa dig om att den kameran du tänker köpa förmodligen blir jättebra om du vill ha en som är lätt att förstå. :)
1# Kikade på en Canon EOS 500D också. Det verkar helt värt det att betala ungefär 800 kr mer för en Canon EOS 600D och få en vridbar display mm. Men jag har ju aldrig prövat någon av kamerorna i verkligheten så jag vet inte. Om du är nöjd med din så borde ju en Canon EOS 600D passa mig, jag är helt värdelös på komplicerade kameror, fattar nada :P
#2 Jag skulle också köpt 600D om jag fick ett sånt pris. Fick 500D och två objektiv för 5 500kr så jag tog den, dom hade inte ens 600D där. Men allt sköts på menyn, superenkelt att se vilka inställningar man har. :)
#3 Börjar överväga att köpa en 600D men jag är inte riktigt säker. Kommer inte ha råd att köpa en kamera för ens i sommar så jag har ju lite betänke tid också :)
#5 Väldigt många som har en 500D eller 600D är väldigt nöjda så jag tror jag ska satsa på en 600D, Tack båda två för hjälpen :)
#6 Jag ska nog skaffa en 550D :) Den ligger ju i mitten av de andra två :)
#7 Jag har funderat lite på den också. Men tror att 600D skulle passa mig perfekt. Vi får se hru det blir :)
Jag har en Nikon D3100, och det är min första system kamera, har haft den snart ett år, och jag älskar den!
Tycker den e bra till allt, jag fotar också mest natur och djur!
Men har hört att Canon 600D ska vara väldigt bra den med :)
Titta gärna in på:
Felix Häljeskogs foton - Dayviews
Felix Häljeskog - 500px
#9 Min klasskompis har också en Nikon D3100 och tycker den verkar jätte bra. Men hon och jag umgås nästan varje dag och skulle va lite jobbigt att ha en likadan men en D3100 är helt klart värd pengarna. Super bra kamera!
Här kommer jag som vanligt och berättar att det finns andra märken än Canon (& Nikon). ^^
Pentax har en bra nybörjar kamera som är perfekt för dem som vill ha färg på sin kamera. Kameran finns i 120 olika färg kombinationer. Pentax K-r
Annars finns det ju även Panasonics system kameror.
Min första kamera var en Samsung S360, och min första system var en Nikon D7000.
#10 Fördelen med att om du köper en Nikon kamera är att du och din kompis kan låna objektiv av varandra.
(Dess utom hvis du vill kunna skilja på din och din kompis kamera kan du köpa en kamerarem av mig, kan garantera att du kommer kunna se skillnad.
)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#11 Har pratat med min kompis och kommit överens att dte är helt okej att ha lika kamera så kommer väll bli en sån eller en Canon D600. Hur ser dina kamera remmar ut? 
#12 Hvis du köper en D3100 så kommer du garanterat få mycket kamera för pengarna. =)
Haha, dem ser ut så som du vill ha dem. ;P Har en massa mönster.
knytaknutar.webs.com
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋