Foto iFokus

Foto

Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 3507 ggr
Eklang
0

Lightroom vs. Photoshop?

Vad är det för skillnad mellan dessa egentligen? :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Eklang
0

Har ytterligare en fråga.. I Elements-programmen, visst kan man "rita" och sånt i det också? :)

LFCFredda
0

För att göra svaret kort. Lightroom är så mycket mer än just bildredigering. Med Lightroom skapar du ditt bibliotek och gör så att du får kontroll över dina bilder. Du lägger till sökbara nyckelord till bilderna så du kan hitta dem snabbt. Vidare kan du göra de lättare redigeringarna medans photoshop är de tyngre redigeringarnas mästare. En sak som saknas i lightroom är att jobba med olika lager tex.

Eklang
0

Okej okej :) Då vet jag. Tack så jättemycket för svaret! :D

[alezan]
0

Eftersom jag aven stallt fragan om Lightroom i annan trad tidigare idag maste jag komma med en brasklapp efter att ha fatt svar pa mina fragor om Lightroom for att katalogisera och marka upp sina bilder gor man lika enkelt i Bridge som kommer med Photoshop och da kvarstar egentligen bildredigeringen.

felixhaljeskog
0

Jag tycker Lightroom e väldigt mycket bättre än PS när det gäller att redigera foton, mycket enklare också!

[pandes]
0

Ska du rita så är Photoshop ett bättre val då du kan använda dig av lager, som underlättar en hel del. :)

MonisN
0

#1 Javisst går det att rita.

#6 Det går bra att använda lager i Elements också.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Eklang
0

Super. :) Tack så jättemycket för era svar, det underlättade vääääldigt mycket!:)