Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 783 ggr
REXbunny
2012-02-20 17:25
0

Minolta

Hur är dessa kameror bra dåliga. den måste inte vara super bra men jag vill ha något ättre en min digitalkamra iaf

Mvh/ REXbunny

Medarbetre på minecraft ifokus

Inkanyezi
2012-02-20 18:59
1

Minolta har upphört, så det finns bara gamla Minolta-kameror i omlopp. De senaste är från början av förra decenniet. Minolta gick ihop med Konica, som också har upphört, och deras kameratillverkning övergick till Sony.

Kameror av märket Minolta finns både bra och mindre bra, men för att uppgradera från en enklare kompakt digitalkamera finns egentligen ingenting från Minolta som lönar sig att fundera över. Om man vill ha en kamera för att fotografera på film, finns det en del ganska bra modeller på begagnatmarknaden, och man kan hitta dem mycket billigt exempelvis på Myrorna.

Om du inte är ute efter att fotografera med film ska du inte söka efter Minolta. Deras digitala systemkameror var sisådär för drygt tio år sedan, men nu är de hopplöst omoderna.

REXbunny
2012-02-20 19:02
0

Jag hade mer tänkt en dital system kamera

Mvh/ REXbunny

Medarbetre på minecraft ifokus

Inkanyezi
2012-02-20 20:10
1

Digitala systemkameror finns från flera olika tillverkare, och det finns lite olika idéer om hur en sådan kamera ska vara gjord. Det finns dels spegelreflexkamerror, dels spegelfria, och de är lite olika till sitt funktionssätt.

Minolta har som sagt tagits över av Sony, och Sony gör både DSLR-kameror (spegelrefles) och spegelfria kamerorr. Andra märken är Canon, Nikon, Olympus, Pentax, Panasonic, Samsung och Sigma. Om du tar dig till en fotoaffär eller ett varuhus som har kameror kan du kanske bilda dig en uppfattning om vad som finns, och vad som kan stämma med din budget.