Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-medel
Läst 697 ggr
majlar
2012-02-19 13:26
0

(M) Isigt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Istappar

REXbunny
2012-02-19 13:40
0

Jag tycker biden är jätte fin men jag skulle vilja ha med lite mer av träden bakom.

Mvh/ REXbunny

Medarbetre på minecraft ifokus

majlar
2012-02-19 17:27
0

Tack för respons. Det är hus på sidan, dom ville jag inte ha med, så jag klippte bort dom.

Cochon
2012-02-19 17:50
0

Diggar kompositionen och färgerna, men skärpan gör mig lite förvirrad, kan inte hitta istappen som ska vara i fokus… =S

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

REXbunny
2012-02-19 18:30
0

Nu kommer jag säker få skäll men jag tycker faktiskt att en bild altig måste ha ett solklart fokus, de kan vara så att helheten blir bra iaf. Men har skulle det kanske vara bättre med mer fokus.

Mvh/ REXbunny

JazzBass
2012-02-19 18:41
0

Jag tycker det är uppenbart att fokusen här ligger på själva istapparna, och bakgrunden är svagt men snyggt ur fokus. Skärpedjupet är skulle jag säga precis lagom stort för det här motivet.

Snygg bild för övrigt majlar! Diggar kompositionen här med de två diagonalerna som man kan skönja i istappsformationerna.  Själv saknar inget mer av skogen bakom, det är ju istapparna som ska vara i fokus här och fler element i bakgrunden som kan störa helheten behövs inte tycker jag. Men det är bra att du har med en del av skogen i alla fall, det ger bilden ett djup som inte annars skulle vara där tror jag.

#4 - Tolka det inte som skäll, men jag håller inte helt med dig om att en bild alltid måste ha en solklar fokuspunkt. Har sett ursnygga bilder där ingenting alls varit i fokus. Men i största allmänhet håller jag med dig, de allra flesta bilderna vinner klart på att ha en tydlig fokuspunkt (eller -område).

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

REXbunny
2012-02-19 20:15
0

#5 De var ju det jag skrev att det inte måste finnas ett solklart fokus hela tiden…

Mvh/ REXbunny

majlar
2012-02-20 07:45
0

Tack vad roligt att ni tyckte om bilden.

Fokuset här ligger på istapparnas början. Hade  velat ha lite mer ljus just på tapparna bakifrån, men det var mulet och det blev som det blev.

Kyss

KickanW
2012-02-20 18:40
0

#6: Fast du missade nog ordet "inte" då, för det du skrev var "[…] jag tycker faktiskt att en bild altig måste ha ett solklart fokus".

Så det är inte så konstigt att det feltolkades! :)

REXbunny
2012-02-20 18:50
0

Nej oj nnär jag skriver på mobilen blr det lätt att man glömmer något ord…

Mvh/ REXbunny