Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 453 ggr
myriis
0

Blommor - Kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

(Ska nämnas att jag är nyb. fotograf)

Fotade lite blommor här om dagen.. Gärna kritik och tips på hur jag kan redigera dem så att dem blir bättre.

Först ut röda blommor ^^

Denna kommentar har tagits bort.
Mahzouni
0

bilderna var ju inte så skarpa.. försök att jobba lite med bilderna i nått bildbehandlings program som tex photoshop eller så.. för att ta fram färgerna på blommorna lite mer och tänk på fokusen på själva blomman

myriis
0

#6: Tack för förslagen!
Ska försöka fixa påskliljan så att den blir helt gul utan något smuts och försöka göra en snygg bakgrund.
Har dock varken photshop eller en bra kamera :P

The_Rat
0

Jag tyckte att bilden med tulpanerna (första bilden) behöver man klippa, så att bara mitten och själva tulpanerna e kvar.

Lycka till med fotograferingen! :)

kristinah
0

Då jag fotograferar blommor går jag gärna ner i samma höjd som blomman, ibland att jag tar lite underifrån. På bilden med gullvivorna tycker jag du har skärpan på barken på trädet i stället för på blommorna, men det är inte så lätt. Övning ger färdighet.

kjula
0

Försök att fokusera på blommorna och tag bort så mycket du kan av störande bakgrunder, försök att komma ner i samma höjd, gärna lite underifrån, svårt och ibland lite trist att fota i 45 graders vinkel.

Försök att få till skärpan där du tycker att den skall sitta.

Jag tycker att det var ett bra försök, du är på god väg.

#5  Härlig vårbild

Kjell