Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 1003 ggr
Robert
0

The beast in the dark...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Han lurade i mörkret när jag var ute och fotograferade vattendroppar.

Känsliga personer ska absolut inte öppna bifogad fil. Jag tar inget ansvar om du har mardrömmar inatt för dig som vågar.

Filen, "thebeastinthedark" öppnas helt på egen risk! 

Bilden är direkt från kameran, endast färgjusteringar är gjorda och jag har använt burn tool för att framhäva några skuggor.

Och till dig som nu har vågat öppna filen, kommer du ha mardrömmar?

Hälsningar

Robert

Pia
0

Tjusigt!

BMJ
0

Jag undrar om du står framför ett fönster och fotograferar. Jag tycker att jag ser ditt ansikte ner till vänster.

Robert
0

Skärpan ska sitta rätt, det var inte mycket att vinka på vid skärpedjupet, 4 cm. Det kan vara lite suddigt om vattendropparna. Kanske det inte räckte med 1/4000 s i slutartid?

Hälsningar

Robert

Robert
0

#2, det är ett träd i bakgrunden, den tog sig i form utav ett ansikte. Ögonhålor, näsa och mun förstärkte jag något med burn tool i Photoshop.

Robert

AmmiG
0

Läckert! Det gäller att ha ögona med sig, annars missar man lätt naturens små skapelser.

Staffan
0

Obehaglig effekt. Nästan som den där bilden som visades sig i röken vid World Trade Center…

// staffan

Susanne
0

Huuuuu, den var ruggig men döläcker. Mardrömmar, njää, men omden sett ut som otäckingarna i The Grudge då hade jag nog inte sovit inatt.

#6 vad var det för bild?

Susanne Glad

Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.

Staffan
0
KerstinP
0

Häftig bild Robert. Men länken till wtc vilken läskig bild. Kan den vara manipulerad?

silentbride
0

Snygg. Lite "spooky" ;)
Gillar färgerna otroligt mycket.

AndersE
0

#9 "Kan den vara manipulerad?"

Nej, det är väl ändå inte möjligt!!??

Flört

CimSv
0

Spännande bilder, mkt man kan få med på bild nu för tiden skojj! :D

Roger
0

Istapp från mig tagen för 20 min sedan:

Roger
0

En till:

Roger
0

En till:

Roger
0

En till:

broderbluff
0

#13 - skärpan skulle varit bättre på själva istappen, annars är den snyggGlad
#14 -#16 - Du skulle använt mindre skärpdjup för att sudda ut den lite störiga bakgrunden

Robert
0

När jag tog min bilder hade jag f/2.8 med 200 mm brännvidd.

Robert

Roger
0

Ha! Hittade en knapp med ett berg i ena enden och en blomma i andra på kameran som jag måste testa har helatiden haft den i berg läge! Men det är den enda justering som jag kan hitta på kameran. Kameran är en 800 kronors digitalkamera från fuji så man kanske inte skall förvänta sig att det blir perfekta resultat! :)

broderbluff
0

blomman menas med macro, så att du kan ta närbilder. bergen är för landskapsbilder ;)

Roger
0

Så bra!! nu kanske jag kan få skärpa på närbilder;)

broderbluff
0

=D, hur nära du kan gå med kameran i macro läget står i din instruktions bok, det brukar vara från 40-10cm

Roger
0

Nu ett nytt försök men nu med macro inställning.

broderbluff
0

mycket snyggt roger

Tom
0

Nej vad läskigt!

Jag såg inte ansiktet i nedre vänstra hörnet förrän min sambo påpekade det. Jag såg bara den glasögonprydde mannen i istappen. Att du fick med två demonansikten på en bild är verkligen imponerande!

Tom