Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1401 ggr
Cavello
0

Minneskortet slutade att fungera :(

Jag var ute och fotade föl idag igen och fick till världens mest perfekta bild, Smörblommor på en stor äng med skog i bakgrunden och med fölet sovandes mitt på ängen med mamman en liten bit bort. Och dessutom var bilden tagen i RAW. Surt nog började mitt 2gb minneskort sluta att fungera efter några bilder.

Tips på vad jag ska göra? Förutom att lämna in minneskortet då jag inte vet om jag har kvittot kvar.

Martin
0

Till många kort medföljer programvara på en cd-skiva, och där finns ibland "rescue" eller "recovery"-program. Det är dock ingen garanti för att det går att få fram fotona.

mvh Martin

Cavello
1

Jag fick inte med mig någon slags CD skiva :(

Martin
0

Vad är det för ett minneskort?

mvh Martin

Cavello
0

SD minneskort från Claes Ohlsson :)

Adobe
0

Hm, själv skulle jag aldrig köpa minneskort hos Claes Olsson. Kompromissa aldrig på kvaliten, när det gäller så viktigt som minneskort.

Bertil

Cavello
0

Minneskortet fungerar alldeles utmärkt igen. Använde det under dressyrtävlingen och inga krångel alls.

Jag tycker att Claes Ohlsson har bra kvalitet på sina minneskort, har köpt 2 därifrån och 2 från El Giganten.

Martin
0

Var man köper dem tycker inte jag spelar någon roll. Det viktiga är vad det är för märke - för där håller jag med Bertil. Jag tycker att kvaliteten är väldigt viktig.

Och att använda ett minneskort som har krånglat så pass att bilder försvunnit, det skulle jag aktat mig för.  I alla fall om jag fotograferade på uppdrag åt någon.

mvh Martin

Cavello
0

Men bilderna försvann inte som tur var :)