Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 328 ggr
Tallkott
0

Årets bild.

Jag har inte hunnit kolla alla, men vinnarbilden var bra!

http://www.aretsbild.com/se,pristagare_2006.html

sandmark
0

Den bilden är ju klockren, värdig vinnare helt klart.

Tom
0

Många bra bilder!

Tom

Norrskenet
0

Det var många sneda horisonter, men tydligen så spelar det inte så stor roll när bilden är bra annars. Vad säger du , Robert?

broderbluff
0

alltså, man kan ta en bild hur som helst. det finns inga regler om hur man tar en bild. Men om inte horisonten är rak så blir "orolig".

Våra hjärnor letar alltid efter en horisont även dom den inte syns på bild, det är för att hjärnan ska kunna tolka innehållet. Men en horisont i en bild som inte är rak skapar en viss obalans som man kanske vill ha om man vill skapa en viss känsla.

Jag vet inte hur jag riktigt ska förklara det men men, hoppas ni förstog något =)

Martin
0

Dessutom tagen ut genom ett flygplansfönster med en hand samtidigt som han sköter reglagen med andra handen, om man skall tro Expressen. Imponerande :o)

mvh Martin

sandmark
0

Jag tror det här handlar om att ta bilder med kameran. Det är ju väldigt lätt att i efterhand redigera bilden och göra ex. horisonten rak. Men som sagt var, man bedömmer nog de fotografiska kunskaperna hos fotografen, inte hur duktig du är att laborera i Photoshop.

Robert
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Årets Porträtt!

Här är fredagens porträtt by Robert…

Hälsningar

Robert

broderbluff
0

Snygg som tusan Robert! Det skulle vara perfekt om man skulle fått ett par millimeter till vid hakan och näsan

Robert
0

Tack, jag såg tillfället mellan arm/kropp på en kille som skötte mixerbordet.

Hälsningar

Robert

broderbluff
0

verkligen en bra ögonblicksbild