Porträtt
Testa nästa gång att smälla av en blixt på låg effekt, alternativt ha en skiva med cellplast (frigolite) för att reflektera tillbaka solljuset i ansiktet. Då ser inte ansiktet så mörkt ut jämfört med bakgrunden.
En bild med mycket stor potential!
Jag redigerade bilden i smyg och om du vill och tillåter så kan jag bifoga resultatet av 4 minuter i Photoshop och berätta vad det är jag har gjort. Eftersom du valt Nybörjare kan jag inte ge mycket kritik på den tekniska biten i detta fallet.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Hej, ja det vore verkligen toppen! Försöker lära mig photoshop själv men det är inte alltid det enklaste.
Alright, detta är ett ganska slarvigt jobb men det tog som sagt inte lång tid. Det jag gjorde:
Rättade till vitbalansen
Förstärkte färgerna i bakgrunden och i ögonen, samt 40% av förstärkningen på hud/kläder
Plockade bort lite skräp i ansiktet (matrester/sår)
Ökade kontrast
Skärpte upp ögon och hår
La till lite lite extra ljus uppe i höger hörn.
**Ljusade upp ansiktet en aning
**
Allt detta kan du hitta mängder med tutorials på nätet hur man gör. Du kommer inte kunna göra detta på 4 minuter från början, utan snarare 15-20 minuter. När man lärt sig alla filter / adjustments och har tänket inne så går dett jättefort.
Gör gärna ett försök med originalbilden och visa! :)
(PS: Denna bilden visar inte en bild som är bättre än den du visade från början, utan snarare är bilden en demostration på hur man kan ändra känsla och färger i snabbt och enkelt med hjälp av ett redigeringsprogram)
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto