Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-nybörjare
Läst 1217 ggr
caroline384
2012-02-15 20:21
0

Porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill gärna ha lite kritik på den här bilden :)

[PeterWem]
2012-02-15 20:22
1

Testa nästa gång att smälla av en blixt på låg effekt, alternativt ha en skiva med cellplast (frigolite) för att reflektera tillbaka solljuset i ansiktet. Då ser inte ansiktet så mörkt ut jämfört med bakgrunden.

Deklol
2012-02-15 21:56
0

En bild med mycket stor potential!

Jag redigerade bilden i smyg och om du vill och tillåter så kan jag bifoga resultatet av 4 minuter i Photoshop och berätta vad det är jag har gjort. Eftersom du valt Nybörjare kan jag inte ge mycket kritik på den tekniska biten i detta fallet.

caroline384
2012-02-16 05:56
0

Hej, ja det vore verkligen toppen! Försöker lära mig photoshop själv men det är inte alltid det enklaste.

Deklol
2012-02-16 20:56
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alright, detta är ett ganska slarvigt jobb men det tog som sagt inte lång tid. Det jag gjorde:

Rättade till vitbalansen

Förstärkte färgerna i bakgrunden och i ögonen, samt 40% av förstärkningen på hud/kläder

Plockade bort lite skräp i ansiktet (matrester/sår)

Ökade kontrast

Skärpte upp ögon och hår

La till lite lite extra ljus uppe i höger hörn.

**Ljusade upp ansiktet en aning
**

Allt detta kan du hitta mängder med tutorials på nätet hur man gör. Du kommer inte kunna göra detta på 4 minuter från början, utan snarare 15-20 minuter. När man lärt sig alla filter / adjustments och har tänket inne så går dett jättefort.

Gör gärna ett försök med originalbilden och visa! :)

(PS: Denna bilden visar inte en bild som är bättre än den du visade från början, utan snarare är bilden en demostration på hur man kan ändra känsla och färger i snabbt och enkelt med hjälp av ett redigeringsprogram)