framkalla foton
hej! vet ni nån bra hemsida där man kan framkalla foton man tagit med en vanligt digital kamera
Crimson är bra…Jag använder dom..

Prova lite olika ställen och se på resultatet, jag kom fram till Crimson som var bäst enligt mig men ibland blev färgerna ganska fel. så nu "framkallar" jag själv,
betydligt dyrare, men rätt varje gång.
tack, ska nog beställa från crimson :)
#2 haha

Jodå visst har jag det men det hände ändå flera ggr att det blev fel , sedan köpte jag en Colormunki som ger mig ett oerhört bra (baserat på bilden förstås)
. jag har inte kasserat en enda bild efter det .

Nej du! skrivaren är ingen superskrivare men med en kalibrerad skärm/skrivar profil så blir mina resultat bättre än hos Crimson, och dom lämnar bra grejjor, Skrivaren är en enkel Canon 4700 som används tillsammans med Canons Pr-201 papper. Och jag har skrivit ut ruggigt fina bilder med den kombon.

292 Gbp inkl shipping på Ebay uk, Du kommer inte att ångra dig, utskrifterna blir dyrare,men du har full kontroll över slutresultatet och för mig har det en stor betydelse, jag hade lite problem med bla röda och blå toner, men nu är det inga problem längre 
Fujidirekt ger fina utskrifter, iallafall utav dom 50 jag har beställt. Vissa av mina bilder har varit lite halvt sådär när det gäller färger och sånt men det blev riktigt bra ändå faktiskt :)
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Fujidirekt är väl inte jättedåliga, men jag upplever att iaf mina bilder blev något grådaskiga, jämfört med crimson där bilderna hade samma lyster och färg som här hemma på min skärm. (Skickade efter en testbild först från dem så jag kunde se hur det blev. Och använde deras ICC-profil förstås, vilket också hjälpte mycket.)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||