Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 346 ggr
Wolftrust
0

Canon Powershot S3 IS ?

Vad tycker ni om den kameran? Vad är bra? Vad är dåligt? Skriv allt ni kan om den kamera och skicka gärna med nån bild tagen med den kameran! :D Hälst en "action"-bild, men kan även va en macro eller en helt vanlig bild. ^^

Martin
0

Det har skrivit en del om den kameran här redan, testa gärna att söka lite.

Här är några direktlänkar:

Canon Powershot S3 IS

Recension: Canon Powershot S3 IS

Ställa in slutartiden på en S3:a?

Canon PowerShot S3 IS eller Fujifilm Finpix 5600

De flesta av mina foton i fotoalbumet är fotograferat med en Canon Powershot S3 IS. På Svensknatur.IFokus finns fler foton i diverse trådar skapade av mig, samt även en film så du kan kolla filmfunktionen (kolla efter tråden "Filmrutan").

I korta ordalag: En bra kamera för den som vill ha en kamera att utvecklas och lära sig med, att köra med egna inställningar eller på ren automatik, samt ha möjlighet att zooma. Jag köpte min i juni 2006, och går redan och funderar på hur jag skall få ihop pengarna till ett bra och intressant val av systemkamera med tillhörande objektiv, tycker att min S3:a växt mig ur händerna. Missa inte heller att Canon nyss släppt information om sin Canon Powershot S5 IS, uppföljaren till S3:an.

mvh Martin

[PeterWem]
0

Stilbild.nu har du bilder från en sådan. Går att använda råformat med med rysk programvara.

S5 IS kommer ut nu osså. Inte lika snabb serietagning, men med blixtsko. Dock inget råformat.

kristinah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Wolftrust. Jag har en sådan kamera och jag är helt nöjd med den men det är mycket jag har att lära ännu om den. Bilden är tagen i dag med supermakroinställningen. Sedan skall du veta att jag är en amatör-amatör så proffsen har säkert mycket att säga om bilden men jag är rätt nöjd.

Martin
0

#3 Bilden gillas skarpt, härlig komposition och bra bildidé!

mvh Martin

kristinah
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är också en bild jag gillar, tagen en kall dag då jag eldade i spisen.

kristinah
0

Oj, Tack Marnyman. Jag fick iden då jag låg över en sten för att få någorlunda vinkel på de vackra blommorna. Det ena ger det andra.