Foto iFokus

Foto

Etikettmakro-och-stillbilder-ej-kritik
Läst 309 ggr
johan
0

Framför öppna spisen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänk att man kan ha det så här mysigt hemma i sin lägenhet.

Tycker ni att collaget fungerar? Hur tycker ni balansen mellan detaljer och mörk eldig stämning är?

Mvh // Johan

broderbluff
0

Härlig hemtrevlig känsla, det som inte riktigt passar in är vedträden. Inte motivet utan ljuset i den bilden

johan
0

Förstår vad du menar. Det var den enda bilden jag var tvungen att ta med blixt, så det blev betydligt hårdare ljus där. Man kanske kan köra lite dodge and burn?

Mvh // Johan

broderbluff
0

mm, skulle nog funka, testa annars ändra lite på kurvorna.

Robert
0

Hm, idén är väldigt bra, och det är bra bilder du har med. Nu tycker jag att det blev rörigt. Försök samla bilder som har ungefär samma ton, färger mm. Om det är någon bild som skiljer sig så kan du ju lägga den som bakgrund och resten kan ligga uppe på.

Skriver en som har själv svårt med att få till det med kollage.

Hälsningar

Robert

mihe
0

Går det inte att tona ihop bilderna med brasan i mitten och det andra runt om? Och så ludda kanterna lite för ett mjukare intryck. Kanske mot svart botten…

Jag har problem med att tona ihop fler bilder en två annars hade jag gjort ett exempel och visat vad jag menade.

johan
0

Jag kan hålla med om att vedbilden bryter av lite för mycket. Idag hade jag nog dessutom bytt plats på ljusen och pernilla, så att kroppen är längst till vänster och den rundade skuggningen på ljusen är längst ned till höger. Det hade gett en fin inramning tror jag.

Mvh // Johan