(H) Kärleksfoto i snön
Jag hade en liten fotosession med ett gulligt kärlekspar idag.
Själv tycker jag att miljön och vädret var alldeles fantastiskt och blev perfekt på dessa foton, speciellt då jag på morgonen blev rätt nervös när jag såg hur kallt det var och hur mycket det snöade utomhus.
De fick förstås frysa en del, men verkade ändå ha rätt roligt.
Vad tycker ni om fotona?
Eftersom man bara får sätta in två bilder så väljer jag ett porträtt av henne och en bild av dem tillsammans.

Ursnygga bilder! Det enda jag funderar på är om du softat ansiktet nåt i den nedre bilden? När jag förstorar den verkar det som det är nåt skumt med skärpan i ansiktet på högra sidan (hennes vänstra sida alltså). Men vet inte vad det kunde bero på.. Men oberoende av den lilla detaljen så är det ett par väldigt lyckade bilder du tagit här som du ska vara stolt över. Supersnygg gråskala också och bra tryck i svärtan utan att bli överdrivet. Superbra fotat! 
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Tack så mycket, vilken fin kritik!
Jag försöker se vad det är du menar med den nedre bilden och ser inte riktigt oskärpan. Jag har inte medvetet softat någonting. Kan det vara det korta skärpedjupet? Fotade med ett 90mm och 2,8 i bländare. Jag tycker iaf att båda hennes ögon är lika skarpa men håret däremot kan vara skarpare på vänster sida.
Kan bara hålla med JazzBass att det är mycket bra fotat och fint tajt utsnitt. Snygg konvertering är det också. Fem guldstjärnor!
Ett minus att du inte bifogade bilderna i en fil så man kunde klicka på dem. Så fina bilder hade jag velat sett i lite större format.
Tack så jättemycket!
Högerklickar du på bilderna så går de visst att öppna i stort format! :)
Jag tror den oskärpa som jag uppfattar kommer främst från själva förminskningen av bilden, det drar ner på skärpeintrycket en del även om utsprungsbilden är hur skarp som helst. Kan vara värt att lägga på en liten efterskärpning alltså, speciellt på ögonen då det är där man vill ha tydligast skärpa. Skärpan på krage kanske inte behöver vara fullt så skarp så det är bäst att lämna den orörd tror jag.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Tack, det är bra att tänka på!
När man förminskar och lägger upp på internet är det kanske alltid smart att lägga på lite extra skärpa - Då syns det ju heller inte om det blir lite brusigt av skärpan. Det har jag inte tänkt på innan!
Jättefina bilder! Jättesnyggt att du "frös fast" snön i bakgrunden!
Tack marsbruno! Ja, jag gillar också den effekten. Snö kan ibland bli störigt brus i bilder, men här var det i stället ett stort plus!
Det ser ut och vara fina bilder, men de är alldeles för små för att jag ska kunna säga något mer, hur får man upp de i stort format? Eller de ska va så små? Det går inte och klicka på bilderna.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Högerklicka och välj "Visa bild"! Eller så kan man välja "kopiera bildadress" och klistra in i en ny flik.
Glöm bara inte att klicka på förstoringsglaset sen så att du ser dem i full storlek, för annars blir de inte skarpa alls.
#10 Tack så mycket.
Bilderna passar bra ihop, gillar hur snön faller ner och hur det svartvita verkligen framhäver känslan hos ett par nyförälskade! Jag kan hålla med om att den nedre bilden är lite väl mjuk i skärpan, fast den hade kanske inte passat i att vara knivskarp. Hade gärna velat se en vinjett på första fotot också, det tror jag hade passat 
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Tack Adrina! Provade att lägga på lite vinjettering men kan inte bestämma mig om det blev bättre eller inte. Vad tycker du?