Val av kamera
Hallå alla! Jag har länge intresserat mig för foto och har ganska länge hållit på det i några månader. Men tyvärr så har jag bara använt en halvkass kompaktkamera. Men nu så har jag bestämt mig att köpa en systemkamera så att jag kan få bättre kvalite på bilderna (och massa andra grejer jag inte orkar nämna). Men nu så kommer den stora frågan.. vilken ska jag välja? Det finns massa att välja på.. jag känner mig helt lost när det gäller kameror och vilken jag ska välja.
Jag söker en kamera som inte kostar mer än ca. 12.000 kr. Inte en för stor och en inte för gammal modell. Jag fotar ute, mest hästar , hundar och olika naturgrejor. Vill gärna ha tipps på lite olika bra modeller. (:
Hade lite problem med val av grupp (;
jag va ugnefär i samma situation när jag köpte min och jag va lixom nybörjare men ändå hade gillat att fota mycke.. jag gick på en EOS 500D som jag fick med två objektiv (fast det va bara för rean) den funkar jätte bra det finns den som är liite nyare men skillnader är väldigt små. men den som är lite nyare heter EOS 550D annars finns det oxå EOS 1100D som är oxå ganska bra :D