(M-H) Solnedgång
På sista tiden har jag fått skåda fantastiska solnedgångar på första parkett från vardagsrummet. Bilderna är fotade genom fönstret, man måste vara på övervåningen för att få bäst vy.
Är mest nyfiken på vad i tycker om kompositionerna samt färgerna. Jag vet att solens kanter inte är helt skarpa, kan man motverka det när man fotar? Har fotat med Nikkor 70-300 med maximal brännvidd.
Funkar ej att ladda upp en bild till, testar senare
#1 Tack för kritiken! Jag tyckte färgen på himlen var fin så jag ville ha lite luft över. Men smaken är som baken 
Vilken komposition funkar bäst till motivet? Bild 1 eller två?
Puttar
Jag tycker bild 1 är väldigt fin men bild 2 ger en lite mystisk känsla medan jag inte får så jättemycket "känsla" av bild 1. Men båda bilderna är jättefina :)
Ps: Jag är inget "proffs" så allt jag säger kanske inte är rätt emn jag försöker i alla fall :P
Jag tycker bättre om kompositionen i bild 2. Snyggt exponerade bilder för övrigt! Inte så ofta som solen filtreras så där lagom mycket av molnen att man kan få till nån vettig exponering av den utan att annat blir helt svart. Fint fotat!
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus
Wow, helt underbart vackra bilder!! Jag älskar solnedgångar <3
Jag tycker lika mycket om båda kompositionerna. Den första tycker jag är fin just tack vare att det är mycket luft ovanför, för att färgerna och skuggorna i himlen blir så vackra, detta utan att de stjäl uppmärksamheten från solen.. snarare att de kompletterar varandra fint
Det kanske är så att landskapsbilder (och himmelsbilder) i allmänhet blir lite bättre i liggande format? Att de har tendens att bli lite platta i stående? För det kan jag tycka mig se som skillnad mellan bild 1 och 2 här, men jag tycker fortfarande om innehållet i båda bilderna.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Tack så jättemycket för så positiv feedback :) Det värmer i vinterkylan!