Naturvy
Bilden tagen nån gång i våras. Polfilter på kameran. Har efterbearbetat råfilen med nivåer och färgmättnad före konvertering till JPEG. Sedan skärpning och selektiv uppljusning och ytterligare färgförstärkning i vissa partier - så den är ganska photoshoppad, men ändå inte långt från originalet. Tacksam för kommentarer om komposition och om jag gått för hårt fram med färgerna. Och jo… den är spegelvänd…om någon från mina hemtrakter känner igen sig.
Vackert! Jag har inget emot photoshoppade bilder sålänge man säger vad som gjorts. Bilden gör sig bättre så här än om den varit på andra hållet, så nog rätt att spegelvända den.
Tycker kanske att du gått fram lite väl med färgerna, men samtidigt är det väldigt vackert. Funderar lite på om huset är lite för rött, samtidigt som "kobben" i förgrunden nästan ser lite målad ut. Kompositionen tycker jag är helt kanon, ett litet extraplus för att du lyckats göra den "omvänt" så att säga.
Jag tycker detta är en mycket vacker naturbild, du har lyckats bra!
mvh Martin
Tack för responsen!
Jag ska titta över färgerna - jag vet att min skärm ibland lurar mig att dra upp färgerna för mycket. JAg fotar alltid i råformat med låg färgmättnad och normal/låg kontrast inställd för att sedan jobba friare med bilden i PS. Återkommer med ett omarbetat ex så småningom. "kobben" i förgrunden är för övrigt ett gammalt betongfundament till ett hopptorn, rivet sedan många år.

Gillar den bilden !
Bertil
Tack för de vackra orden. Carl - jag ska fundera på det! Har ett par andra vattenbilder jag väljer på också, men har tänkt lägga in ett bidrag.