Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 2013 ggr
KickanW
0

Fungerar denna logga/vattenstämpel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som rubriken säger.

KickanW
0

Ett till exempel.

KickanW
0

Och ett sista.

MissInAction
0

Jag tycker om den första men den hade kunnat vara hälften så stor, max Glad
Vet att jag läst trådar om placering och storlek på vattenstämpel här på sajten förut, varför det är en fördel att ha en tydligen men mindre sådan. 
Finns det någon anledning till att du vill ha den så stor?

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

KickanW
0

Alltså, eftersom det är en vattenstämpel så kan den ju vara hur liten eller stor som helst. Alla bilder är samma. Det är mer själva designen jag vill kolla med er om!

Jag tycker bättre om lite mer genomskinliga loggor som täcker större delar av bilden än en liten skarp, som nästan blir en del av kompositionen. För är den liten så måste den ju vara skarp och vice versa. Har man en liten logga t.ex. i hörnet är det ju lätt som en plätt att klona eller beskära bort dessutom.

Elshira
0

Jag föredrar den första och den andra. Vill man dessutom kunna sättan den över i princip hela bilden för att den som du säger inte ska kunnat tas bort så lätt och sno bilden så föredrar jag ochså de två första.

Den tredje är ju iofs lite svårare att "trolla bort", så det bero ju på om du vill ta det säkra före det osäkra.

Hakuna matata!

KickanW
0

Tack för er kritik men jag vill alltså inte att ni ska jämföra de här tre bilderna utan jag gav bara tre exempel på hur samma vattenstämpel kommer att se ut på olika bilder. Eftersom det är en pensel så kan jag själv variera färg, storlek, genomskinlighet och så beroende av vilket foto den ska sitta på!

Elshira
0

#6 Jag tyckte det var en designgrej om man vill ha den "genomskinlig" eller ifylld Flört

Men jag tycker absolut itne det var något fl på designen! Stilren och ett bra namn =)

Hakuna matata!

KickanW
0

#6: Ja, det har du i och för sig rätt i! :)
Jag föredrar, precis som du, genomskinliga men i vissa strukturer (speciellt i svartvitt) så är det svårt att få den ordentligt synlig då, så då tänker jag köra på den sista varianten.

Elshira
0

#8 Du har helt klart rätt i det med de svartvita bilderna, framför allt om det som på paret både är en ljus och en mörk del :)

Hakuna matata!

KickanW
0

Vad tycker ni förresten om att bara använda gemener i loggan?
Jag är språkpolis så jag stör mig lite på det, men samtidigt så är det snyggare designmässigt…

Elshira
1

Jag tycker faktiskt det ger ett stilrenare uttryck när alla bokstäver är lika höga. Alternativet annars är ju att enbart använda stora bokstäver eller välja en font där både stora och små bostäver är lika höga. Eller om du inte hittar någon sådan, experimentera med storleken på bokstäverna och avståndet emellan för att få det att stämma.

Hakuna matata!