Dagens runda :)
Hej alla här!
Idag har jag varit och fota lite :) Skulle vara roligt om ni kunde titta och ge lite kritik på bilderna?
Klicka sedan vidare och säg vilken ni gillade bäst :)
Okej ^^
Hehe det spelar ingen roll :) Jag är ju inget proffs heller men det är roligt att få bara vissa upp det man har skapat :)
Jag gillade ettan och sista bilden bäst.
Jättefina. 
#0 När man vill ha kritik på sina bilder här så ska man lägga in bilderna här på sajten, det hör till god ton. Vänligen läs den nålade tråden: Regler för kritiktrådar innan du postar något i en kritiktråd. Tråden är härmed flyttad till lämpligare grupp och ej längre öppen för kritik.
/Désirée
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jättefina bilder! 
Du har bra känsla för ljus & bra bakgunder åxå.
18 bast - då har'ru gott om tid att förkovra dig å bli mästerfotograf ;-)
Prova att ta fler bilder på samma objekt - men lägg fokus på olika ställen & lägg ihop dem i Ps - för å få mer skärpedjup.
Typ detta xpl:
http://tv.adobe.com/watch/photoshopcafe-tv/merge-depth-of-field-with-photoshop-cs4/
/L
Skulle jag då lägga upp 12 bilder här ? :S Det finns ju inget smidigt sätt att lägga upp bilder.
Det ska jag verkligen testa ! Tack för det tipset!
Seriöst, vem tror du orkar ge kritik på 12 bilder??
Darför jag inte lägger upp 12 bilder här så kan man ge kritik på de bilderna som man vill kritisera.
Man behöver ju inte ge kritik på alla direkt.
#9 Du får helt enkelt följa reglerna och lägga upp bilder enligt dem… och lägga upp dem i omgångar under ett par veckor t ex.
För som #8 sa, ingen orkar ge kritik på 12 bilder. Spelar ingen roll var du än lägger upp dem.
Jag tycker det skulle vara bra om man får länka till sina bilder, för lägger man in en bild här och skulle ångra sig efter 61 minuter, då är det inte lätt att få bort bilden. Och ber man en adiminstratör att ta bort bilden så är det nog alltid minst någon som retar sig på det…
Ingen seriös fotograf slänger upp massvis av bilder för kritik i en tråd. Att klicka på en massa länkar är ju bara tröttsamt för den som vill titta. VIll man ha kritik postar man självklart bilderna i det forumet man skriver i, enl mig. Förmodligen är det så enkelt att du bara vill ha reklam för din blogg.
#7 Vänligen LÄS våra regler för kritiktrådar! Dessa finns alltid nålade högt upp till vänster i inläggslistan.
/Désirée
Har läst reglerna nu. Vad jag kunde se så står där inget om att det är förbjudet att länka till bilder
Kan bero på att jag har varit utan närverk i över 2 veckor ?
Sen så är det ju frivilligt att titta på det eller inte. Vet själv många fotografer som lägger upp ett album.
Håller med #14. Ser ingenstans att det skulle vara förbjudet att länka till ett album. Har sett några göra så och ändå fått kritik här inne.
#15 Förstår inte riktigt vad ditt nätverk har med detta att göra?
Visst lägger fotografer upp album med sina bilder, men om man vill ha kritik på en bild i ett forum är det väl rimligt att lägga upp bilden i det forumet? Det tycker iaf jag.
#17 Men om man ges möjlighet att även kunna länka till bilder, då tillför man ju en extra möjlighet, som jag inte tror behöver göra tråden mindre intressant
Surina jag skrev att det hör till god ton att man lägger in de bilder man vill ha kritik på på den sajt där man ber om kritik. Här har du skapat en tråd där du vill ha kritik på många fler bilder än vad vi tillåter här på sajten. Jag kan bara instämma med Trötter i #12 att du antagligen bara vill göra reklam för din blogg.Läs nu våra regler för kritiktrådar som jag länkade till ovan och du hittar dem även högt upp i inläggslistan till vänster.
/Désirée
Jag vill inte ha nått till min blogg alls.. har inte en blogg.. Ska snart få upp min hemsida så jag kan börja lägga upp mina tjänster mer till på nätet.
Just nu har jag bara min lilla lokal och kunde från de som vet om och det behöv ju lite mer så att säga.
Så förlåt men jag tar åt mig väldigt mycket om att jag skulle vilja lägga upp reklam till min "blogg"! Jag är SJÄLV väldigt emot reklam…
Jag kan skapa upp ett album i html som enbart visar bilderna och inget annat om det är bättre ?
#20 Men varför ska du göra det så krångligt? Det är väl bara att ladda upp en bild här om du vill ha kritik?

#20 Det som har påpekats här har inget att göra med om du lägger dina bilder i ett album, en blogg eller en skokartong, utan det är helt enkelt så att när man vill ha kritik på bilder, så lägger man upp bilder. Det är väldigt enkelt. Reglerna är att man måste begränsa sig till högst två bilder i en tråd och högst två trådar per dag.
Och bilderna ska så klart läggas in i inläggen man postar. Du kan gärna länka in bilder, om det är dina bilder och platsen där du har dem tillåter hetlänkning. Då kan du lägga in din bild i själva inlägget, genom att dra den dit från ett webbläsarfönster. Sedan kan du justera storleken på bilden i inlägget så att den blir högst 400 pixlar bred, och om du vill kan du lägga en länk i bilden så att man kan se den i fullt format.
Om man gör på annat sätt, som att till exempel länka till ett album, då är det inte en kritiktråd, och om man har valt fel grupp, kommer inlägget att flyttas. Det är ganska enkelt.
Så om du vill posta i en kritikgrupp, så ska bilderna finnas i tråden som du lägger upp.
Surina om du vill ha kritik på dina bilder här, ska du följa reglerna för våra kritiktrådar. Där står bland annat att du får lägga upp max 2 bilder per dygn för kritik.
/Désirée
Men ta bort den här tråden nu då? För jag kan inte göra det och nu har det ju hänt?
#22 "Så om du vill posta i en kritikgrupp, så ska bilderna finnas i tråden som du lägger upp"
Var någonstans i reglerna för kritiktrådar står det?
Och en bild är ju en bild även om man länkar till den

Fjanta dig inte Ove. Man lägger upp BILDER i kritiktrådar. Är det svårt att förstå?
Du får ingen kritik på länkar. Om tråden inte innehåller bilder, så flyttas den.
#26 Det var ju bra att vi fick reda på det