Foto iFokus

Foto

Etikettövrigt
Läst 1824 ggr
Tim
0

USB inställningar HJÄLP!!!

Var hittar jag USB inställningar i Nikon D3100!

Har letat men hittar inget, finns det kanske inte någon sån inställning! Hur ändrar man det då?

Inkanyezi
1

Nej, du kan inte ändra inställningarna, och kameran är inte en USB-enhet, utan den måste ha en drivrutin för att man ska kunna föra över bilder direkt till en dator. Drivrutinen installeras när man installerar programmet som följer med kameran, ViewNX. Kameran väljer själv när man exempelvis vill skriva ut via PictBridge, hur den ska hantera sina inställningar. När man har programmet ViewNX installerat på datorn så initierar det kameran för att föra över bilder.

I stället för att ansluta kameran är det i regel bättre att använda en kortläsare, eftersom överföringen kan strula om kamerans batteri tar slut, och då kan man förlora bilder.

Tim
0

Jag vill inte använda det till att överföra bilder, jag skulle använda det till Camera Controlle Pro 2! Men man var tvungen att ändra något med USB anslutningarna. Men nu använder jag att annat program! Men kan jag använda Camera Controller Pro 2 på något sätt med min Nikon d3100?

Inkanyezi
1

Det förekommer skilda åsikter om huruvida 3100 stöds eller inte. Det du kan göra är att ansluta kameran och starta programmet. Om programmet hittar kameran, så kan du köra.

Du kan inte ansluta kameran via en hub, eftersom den inte är USB. Du måste ansluta den direkt till ett uttag från datorns USB-controller, eftersom programmet styr kameran genom den. Om kameran stöds, så kommer den upp i programmet när du har den ansluten, och om den inte stöds, så ser du den inte.