Foto iFokus

Foto

Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 444 ggr
lucithecat
0

HJÄLP

Nu har jag fått ett problem

Jag har en alldeles ny Nikon D40X bara några dagar gammal. Displayen beter sig nu konstigt…någon som kan säga varför?? vissa delar när man visat bilder blinkar svart????

Mvh

Jenni

Banio
0

Har inte Nikon, men är det inte en varning för felexponerade områden åt endera hållet?

Adobe
0

De blinkande svarta delarna indikerar att de är överexponerade. Detta är en hjälp för dig att justera inför nästa bild.

Bertil

Howzer
0

Inte för att vara elak men fick du inte med någon bruksanvisning?
Om du inte fick det (Nikon kan vara dåliga på det!) finns det åtminstone engelskspråkiga varianter att ladda ner hos Nikon.

lucithecat
0

tack för hjälpen…fick instruktionsbok men är inte i närheten av den för tillfället…blev lite rädd…Generad är lite ny på det här med systemkamera….men tack ialla fall..då vet jag att det inte är något fel på kameran i alla fall…..

emmaa
0

Om det stör dig är det enkelt att få bort:

Tryck på uppåtpilen på knappen till höger om skärmen 2 ggr. Första gången dyker ett histogram upp, andra gången försvinner de svartblinkande områdena! 

Tror också att det ska gå att stänga av i menyn men kan det inte utantill och orkar inte packa upp kameran Cool  Kolla din manual.

Själv tycker jag det är ganska användbart, speciellt eftersom man enkelt kan dölja de blinkande områdena om man vill se bilden ordentligt.