Foto iFokus

Foto

Etikett: övrigt
Läst 923 ggr
marsbruno
0

Min plats på jorden

Hejsan:) Skulle vara väldigt tacksam om ni tog er tid att läsa detta.

På bilden i skolan har vi fått en uppgift, och det är att på något vis gestalta sin "plats på jorden". Man får fritt välja hur man ska presentera det och i vilket "material" man ska jobba med.

Läraren rekommenderade att man skulle jobba med något man var bra på och tyckte om. Då var mitt svar redan givet, jag ska göra något med foto.

**Men nu är det så att jag inte har någon riktigt idé. Har ni några tips om vad jag kan göra?Hur jag kan framställa det?  För jag tror att om jag har en bra idé så kommer allt att gå galant. Det räcker liksom inte med bara ett foto, hur fint det än är. TACKSAM FÖR HJÄLP :D
**

MissInAction
0

Kul projekt! 

Med sin "plats på jorden", menas det då favoritplats?
Isåfall om du har en favoritplats, kan du ta dig dit och försök ställa dig i centrum av den platsen, och ta panoramabilder runtom? Kanske göra någon eller några bilder i svartvitt? Glad
Tänk dig en serie med svartvita bilder och så en i färg. Eller bara några detaljer som har färg.

Det var bara en spontan tanke, jag återkommer om jag kommer fram till något annat vid närmare eftertanke!

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Moalinn
0

Egentligen tror jag att det bara är du som kan hjälpa dig själv i det här läget.. vad är det första du ser när du hör din plats på jorden? Fotografera det på många olika sätt och se sen om det blev bra och att du är nöjd, om du blev det så finns det inget att oroa sig för, blev du inte det får du bara ta en ny bild. Ta fram din kreativa och fantasifulla sida så fungerar allt, utan den blir det väldigt svårt. Jag hittade många olika alternativ innan jag bestämde mig vad jag ville göra när jag fick en uppgift lik din fast utan ett tema. Jag testade alla men det blev sedan ett bildspel på min kompis och hennes hästar, slutade med att läraren grät. :) Gör det du känner dig bekväm med och gör inget som du känner att du inte klarar av. Lycka till!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto