tips???
kan jag få lite tips på roliga saken man kan fota nybörjare och har en canon eos 1100d
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
Djur, natur, föremål, människor.. Man kan fota i princip allt :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Jo man kan fota mycket. Men den publiken som har tittat på mina bilder här på foto i focus verkar inte ha uppskattat dom något vidare och jag har ändå lagt in ganska många bilder här. Så ska man gå efter det så verkar den här publiken vara ganska kräsen… Nu var jag kritisk, men jag tycker kritiken är befogad.
Men ska jag ge ett tips så skulle nog det kunna vara att ofta ha någon kamera med sig så man kan fotografera om man ser något intressant
#2; Alla gillar vi olika former av motiv på bilder. Jag tycker inte att du ska känna dig nervarderad för att de andra inte tycker att de föremål du fotograferar ligger inom deras intresse. Man fotar ju vad man själv tycker att man vill fotografera och vad man tycker är kul. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#3 Det är sant och bilder kan ju ofta vara intressanta även om dom inte är tekniskt fulländade
Om man tar kort på vatten, så kan man redigera bilden så att den blir blåare, det blir faktigst jätte snyggt! :)

TS att fota saker som man själv brinner för ger ofta ett bättre resultat än om man fotar saker som andra säger att man "ska" fota.
Ett tips för att du ska hitta något som tilltalar dig är att söka på googles bild"arkiv" på ex bilar eller vad du nu kan tänkas vara intresserad av. Då får du upp massor med bilder på det område du är intresserad av och stjäl så mycket idéer du bara kan!
Boggerskan Lina har skrivit ett tipsinlägg om vad man kan fota :)
http://linafoto.blogg.se/2011/march/tips-pa-vad-du-kan-fota-1.html

#4 Ove , En bild behöver inte ens vara i närheten av teknisk perfektion för att väcka intresse, utan det är ett samspel med en massa ingredienser, Om du nu tex tycker om att fota "äpplen" så gör det och bry dig inte om vad andra tycker om du nu inte försöker tjäna pengar på ditt fotograferande för då är det tvärtemot, varför vill du fota "för andra" ? om du gillar dina bilder så är väl det ok! Jag fotar det jag själv tycker om och bryr mig inte så väldans mycket om vad andra tycker då jag känner att jag uppfyller mina egna krav. Så ut och fota DINA objekt
5# vad använder du när du redigerar
idag har jag fotat hunden som springer efter pinne i snön
när jag åker till mamma ska ja fota kaninerna
alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år
#9 Jag använder Gimp 2 ibland och så använder jag ibland bara min vanliga digitalkamera, den har jättemånga bra effekter! :) Det är en Pentax Optio S1. :)