Foto iFokus

Foto

Etikettkritik-hård
Läst 1065 ggr
paintitblack
0

Bild på valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej! Skulle gärna få lite kritik på den här bilden. Det jag själv tänker är att skärpan gärna fått ligga på ögonen istället (lättare sagt än gjort med en valp som inte är stilla mer än i 1/100 sekund) och att det vita på pannan är utfrätt. Men tar gärna emot utomståendes åsikter!

saga97
1

ja det går och fixa på piknik

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

paintitblack
0

Vad menar du?

saga97
0

picnik.com

alla djur är lika värda .. SÄG NEJ TILL ÄKTA PÄLS !!! / sagis 13 år

paintitblack
0

På vilket sett tycker du att din kommentar är att ge konstruktiv kritik på min bild?

uffelarsen
0

Inget fel på den bilden förutom pannan, beroende på vad man vill ha för bildeffekt går det lika bra med focus på nos som ögon. sedan om jag skall dra det lite längre så kopplet och den vita linjen vid örat hade varit bättre som osynligaGladmen det är småsaker som är lätt fixat , fin vovve och fin bild.

pellepiano
0

Håller med om att fokus borde vara på ögonen när skärpedjupet du använt är såpass kort.

Högre bländarvärde kan vara nåt så hela hundens ansikte kommer med.

Fota i RAW så går det att rädda lätta felexponeringar så det inte blir utfrätt.

Fin hund.

[alezan]
0

Håller med uffelarsen angående fokuseringen. Personligen gillar jag att fokus ligger på nosen i en sådan här closeup och tror det hade blivit underligt med fokus på ögonen. På längre avstånd hade det varit en helt annan grej. Fin bild söt vovve. :)

paintitblack
0

Tack så mycket! Har inte vågat ge mig på RAW än, men har förstått att det väl är ett måste så småning om. Inte minst när det går att rätta till felexponering! Och kanske har ni rätt att det funkar med skärpa på nosen…

marsbruno
0

härligt bild! :) du kanske skulle prova (som redan sagts) att ha skärpan på ögonen!

[pandes]
0

Jobbigt att ta kort på hundar eftersom man får välja att ha skärpa på nosen, eller ögonen. :) Men otroligt fin bild, och jättesöt hund. :) Är det en spaniel?

uffelarsen
0

#10 Glad Man sätter oftast fokusen på ett visst ställe för att få en viss effekt . Du kan ha fokus på hela vovven eller som nämts på ögon eller nos eller precis var du vill. Att göra bilder som DU vill att dom skall se ut är det som kanske skiljer dig från en i mängden vilket gör att just dina bilder sticker ut. Prova dig fram och gärna på din fina vovve, testa att ta bilder typ framifrån med fokus på ögonen, nos och hela vovven och se vad bilderna "berättar".

[pandes]
0

#11 Jag har en miljard bilder på hunden, varenda vrå är dokumenterad, tyvärr bor han inte här längre då han blev aggressiv mot dom andra i familjen, men om jag tar bild på något så tar jag en miljon bilder fårn alla vinklar och med olika inställningar. :)

uffelarsen
0

Låter bra.Glad ja inte att vovven är lite surmulen, utan att du provar dig fram när du fotografer.

paintitblack
0

Pandes - ja, en welsh springer spaniel :)

[pandes]
0

#14 Oj vilken sötnos, jättefin ras också, älskar alla varianter av spaniel!

paintitblack
0

Ja, älskar den rödbruna färger med det vita, jättevacker ras är det! :D (inte alls partisk :P)

[pandes]
0

Haha, jo jag älskar också röda hundar, det är lite ovanligare och lite mer speciellt. :)