Nästa gåsporträtt - hård kritik
Hade en gåsbild uppe till kritik igår, och vid samma tillfälle tog jag den här bilden som jag dock inte "hittade" förrän jag postat första gåsbilden. Är själv väldigt nöjd med kompositionen av denna. Tyvärr ser jag att även denna är nästan utfrätt på vissa partier.
Kritik mottages gärna på bilden som helhet, komposition, färger och allt annat ni kan komma på.
Syftet med den andra gåsen är att få lite djup i bilden jämfört med om bara den gås som är i fokus hade varit ensam. Har jag lyckats?
Tar gärna emot tips också på hur man skall undvika att få utfrätta partier i starkt solljus?
mvh /Martin
mvh Martin

Fin, det jag tycker är lite störande är den andra gåsen ;) ananrs superfint.
Som jag skrev på Djurfoto så gillar jag bilden, den andra gåsen ger ett intressant djup i bilden som jag verkligen tycker om! :)
Man ser att det är vissa ljusa partier på bilden som är lite utfrätta, men i denna bilden tycker jag att det ser okej ut. Det "dominerar" inte bilden för mycket.
Gillar gåsens profil, den ser pigg och alert ut, väldigt snyggt fångat! Bakrunden är också jättebra, ren och snygg, tycker att den framhäver fågeln.
Hälsningar/Photoniq
Tackar för era synpunkter. Intressant med både för- och emot för "bakgrundsgåsen".
mvh Martin
Jag gillar den extra gåsen. Det ger bilden lite intryck av "förbrytarfoto" med samma person från olika vinklar. Ni förstår nog vad jag menar…