Erfarenhet av denna kameraväska?
Jag har blivit trött på att int e ha någon väska till kameran.
Jag hittade denna väska på fyndfirman, priser låter för bra för att vara sant så blev och fundera om det är något billigt och dåligt.
Någon som har erfarenhet av denna?
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
putt
~ Kram Nadja ♥
Jag har ingen erfarenhet av vare sig kameran eller Fyndlagret, men blev däremot varnad för dem i denna tråd. Tyvärr.
Vad synd.. Tyckte väll att det var för bra att vara sant..
Jag åkte in till en kamera affär och kollade på väskor, dock tyckte jag att de var alldeles för dyra och små..
~ Kram Nadja ♥

Ett litet tips är att köpa en ryggsäck i stället. När jag köpte min första systemkamera för många år sen så köpte jag samtidigt en axelremsväska men det bytte jag snabbt ut. Det sliter jätte mycket på axlarna att bära så. Jag har iofs ganska många olika objektiv osv med mig så jag bär ganska tungt. Men med bara en kamera och ett extra objektiv blir det jobbigt ändå!
#4 Det var smart!
Jag har ju axelväska till skolan.. och när man har många tunga böcker så för an ont i axlarna..
Ska kolla på ryggsäckar, men ska jag köpa en ryggsäck speciellt för kamerautrusning elle rkan man köpa en vanlig ryggsäck?
~ Kram Nadja ♥
Det finns speciella för fotosaker vilket är smart eftersom man faktiskt bär med sig rätt mycket pengar, då är det en fördel att ha en väska där sakerna verkligen ligger bra och inte riskerar att åka runt och skrapas mot varandra.
Okej. Ska kolla nästa gång jag åker in till stan!
~ Kram Nadja ♥
Kolla blocket också, det finns rätt mycket väskor till salu där. Nu vet jag inte riktigt var du bor men kolla här så hittar du massor!

#6 Det är jätte bra med en rejäl fotoväska, MEN det fungerar med en helt vanlig ryggsäck också om man har lösa objektiv i bra och stötdämpande småväskor. När jag köpt objektiv har jag fått med tjocka tyg "förpackningar" som jag har dom i när jag inte använder dom. Kameran virar jag in i en halsduk eller tröja när jag lägger den i väskan.
Givetvis är det bättre att ha en ryggsäck som är byggd för ändamålet. Men ska man ha en bra som rymmer mycket får man betala en bra bit över 1000:- så har man inte ekonomi för att köpa en så dyr väska fungerar en vanlig som nödlösning ett tag!
#8 Jag bor på Åland, men kollar vårt egna 'blocket' (samma sak, fast bara saker som säljs på Åland) varje dag.
#9 Tror du att man skulle kunna sy egna 'objektivväskor' av fleace tyg? :)
~ Kram Nadja ♥
jag har nästan en sådan där för min kamera… den är ju jätte bra för att man kan ta med sig två objektiv: en på kameran och en brevid….
PS. jag har inte läst komentarerna åvan ;)

#10 För att skydda objektiven mot stötar bör fodralen nog vara lite tjockare än vanligt fleece. Men du kanske kan klä in ex en bit sittunderlag med fleece och stoppa objektiven i!

Så länge det är lite tjockare så borde det ju dämpa stötar osv hyffsat. Ska du ändå sy till objektiven kan du ju passa på att sy till kameran också :-)
Ja då har jag lite att göra då :)
Är väldigt pysslig av mig och har ett fleacetyg här hemma som jag inte vet vad jag ska göra med.. Ska se om de funkar att ha det dubbelt!
Så får alla kameradelar varsin sovsäck ^^
~ Kram Nadja ♥