Blommor! Kommentera!
Tänkte lägga upp lite bilder här på blommor som jag fotograferat nu precis. Bilderna är beskärda i PS och jag har även trixat med någon av de. Jag vill ha jättemånga kommentarer, vill gärna ha kritik. Första gången jag fottar blommor. Är ingen proffsfotograf men tycker det är kul och har tänkt börja fotografera lite mer. Vad gör jag rätt/fel ?
Berätta gärna vilken bild ni tycker är bäst/sämst och varför.

Jag tror inte du kommer att få många kommentarer om du lägger upp 13 foton. Ingen orkar gå igenom och kommentera dom. Minska ner det till en eller två.
Eddie
Tror du verkligen att någon går igenom 13 bilder på blommor och sen ska kommentera dessa !!!

Skönt med människor med god självkänsla, men detta var att ta ett steg för långt.
En el. två bilder borde vara max. för att lägga ut på denna sida, för att ge alla en chans till att seriöst kommentera bilderna.
Bertil

Fattar noll…. god självkänsla? Vad är det du menar? La inte ut bilder för att jag tror att jag är störst bäst och vackrast, la ut för att jag ville få kritik så att jag kan förbättra mig.
Håller med om att det blev lite många. Gör en ny tråd.

Tänka sig att finns dom som går genom alla bilder
, Du har en bra teknik när du fotar och jag tycker att dina bilder säger mig att du tycker också är roligt. Och det är det viktigaste! Bild Nummer#7 hade jag iofs fokuserat mera på blomman i sin helheten, annars tanken var bra. Mvh/Mandrakonian.
Jag gillade bild 3 bäst, fina färger, fokusen låg helt rätt tyckte jag så det blev lite förgrun och lite bakfrun, tycker inte du ska besökära den som på bild 4 absolut inte.
blomma 5 och 6 tyckte jag var lite för ljus, man såg inte riktigt konturerna på bladen. annars ligger skärpan bra :)
7 var lite tråkig om jag ska vara ärlig, blomman ser så nedtryckt ensam och bortglömd nere i hörnet, det blir inte något riktigt att färsta ögonen på.
8 var fin, synd bara att det inte är skärpa på hela "blomman"
9 var bra komposition, men för mörk tycker jag.
10 & 11 var bra, men 11 var bätte som bild, då det kan ses lite som "att basketen blivit bortglömd" den andra (nr 10) säger inte så mycket.
12 gillar jag det svartvita, men hitar inget Början och slut som jag kan stanna på. om du förstår vad jag menar.
i det stora hela så tycker jag att du har en bra början och du ska defenitivt fortsätta :)
Tycker det är fel sätt att kritisera folks självkänsla eller framföra kritik på det sätt som gjordes av några. Även om 13 bilder är lite för mycket för att de flesta skall objektivt titta noga på alla och jämföra dem, säga vilka som är bäst osv.
Tycker ändå överlag efter en snabbkik på några av bilderna att det är generellt rätt bra foton, trevliga kompositioner och oftast skärpan på rätt ställe.
Vill du visa upp flera foton, så tror jag att det finns många inne på SvensknaturIFokus.se som skulle uppskatta många av dina bilder.
mvh Martin

NINA TOY !
Syftet med "Skönt med människor med god självkänsla" var inte att vara sarkastisk eller att vilja såra någon. Meningen är positiv, men kan naturligtvis lätt att uppfattas som det motsatta.
Tyckte bara att det blev för många bilder att kommentera.
Kan tycka så här i efterhand att jag använt övertoner.
NINA TOY, ursäkta mitt sätt att uttrycka mig.
Bertil

#17# Haha japp duktig du är =D Tack för kritiken, tyckte den bilden blev sämst av de alla faktiskt =)
#18# Förstår vad du tänker om alla bilderna :) Är inne på de spåren lite själv, tack för att du tog dig tid att kommentera!
#19# Tack för tipset om svensknaturifokus.se :)
#20# Hehe blev lite chockad med 3 inlägg som skrev attr de va på tok för många bilder. Har aldrig lagt upp bilder här innan och tänkte mig inte för. Jag uppfattade meningen som negativ men nu förstår jag vad du menade. Det är lugnt! :)