Foto iFokus

Foto

Etikettlandskap-och-natur-ej-kritik
Läst 671 ggr
sandmark
0

Min katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nyss köpt en Canon EOS 350D och första objekter för min fotoiver blev vår katt. Jag satt och testade bilder genom köksfönstret när han la sig på köksbordet och han hade väl tänkt sova där en stund. Istället blev han störd av mitt eviga fotograferande :-D

sandmark
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mm va gott han mår…

Inga bra bilder sådär, men jag blev så imponerad av kvalitén att jag slänger in dem här på forumet ändå. Fotad i RAW, konverterad till DNG och till sista JPEG

Tallkott
0

Grattis till kameran! Fin katt.

Robert
0

Lycka till med kameran sandmark. Fina bilder. Tänk på att var noga med att skärpa upp dina bilder när du fotar i RAW. Skärpningen får du göra själv, i normala fall gör kameran det åt dig med jpeg.

Hälsningar

Robert

sandmark
0

Du menar att man får redigera dem och öka skärpan (om så behövs) eller menar du att man får vara mer noggrann när man fotar ?

Robert
0

Jag tänkte att du skulle ställa den frågan, så här ska du få något för att du gjorde det.

---> Present till sandmark!

RAW-bilder ska du normalt skäpra upp, om du inte vill ha en soft look på bilderna.

Robert

sandmark
0

Man tackar. Ska laborera med det ikväll. Ska på hockeymatch nu, Färjestad-Leksand. Tänkte ta med kameran och fota. Vi får se om det blir lycket eller inte. Själv matchen vinner vi ;-)

Angående bilderna på katten så använde jag mig av ett 28-105 objektiv (canon orginal) och en Converter (X2). Det ger ju, med faktorn, en skön brännvidd på över 300. Och kvalitén, som jag ville testa med kattbilderna, var inte fy skam. Är väldigt nöjd med kameran (än så länge, hehe)