Foto iFokus

Foto

Etikettbildhantering
Läst 446 ggr
Robert
0

Adobe Bridge - File Info

Frågor om Metadata och hur man lägger in det i Adobe Bridge har dykt upp här på Foto.iFokus. Förhoppningsvis ska min artikel hjälpa dig lite på traven.

---> Till artikeln "Adobe Bridge - File Info".

Hälsningar

Robert

Kommentera gärna här nedan!

Robert
0

Min digitala bildvärld är begränsad till Adobe och Canon. Kan man lägga in Metadata på något annat sätt än såsom jag har beskrivit?

Hälsningar

Robert

sandmark
0

Jag följer dina upptrampade spår Robert, Canon och Adobe rockar fett :-D

Robert
0

Canon är ett val som inte placerar sig på min 10-i-topp-lista över nöjda inköp, snarare i bottenlistan, det mycket tack vare urusel service.

Nu ska jag tjafsa med dom om deras cash-back. Trots att jag har skickat in kvitton på varenda pryl som jag har köpt så vill de ha en kopia till för att det var inte med i en blankett.

Cash-backen tror jag är bara ett krångelsystem som är gjort för att vara krånligt för att du och jag ska inte orka med att begära pengar tillbaka.

Hälsningar

Robert

Tallkott
0

Vet någon hur det är med kompabiliteten av Metadata mellan olika programvaror. EXFI data är väll ingen problem gissar jag?  Men hur är det med XMP data mellan olika programvaror. Deklarerar varje programvaruleverantör upp sin egen XMP datastruktur, eller gör alla lika för ex  jpg? Jag har bara använt canon's zoombrowser och börjat så smått att lägga in data med hjälp av den. Robert har du jämfört zoombrowser med Bridge? Kan du se data som du skriver in i Zoomb. om du öppnar bilden i Bridge? Vet inte heller om zoomb använder XMP? Vad jag är ute efter är att man vill ju inte att filerna skall vara beroende av en viss mjukvara i framtiden för att kunna läsa ut informationen