Foto iFokus

Foto

Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 3677 ggr
Kattapult
0

Fota fåglar

Idag har jag varit lite kreativ och lekt snickare ;). Lyckades snickra ihop en hyffsad fröautomat. Imorron planerar jag att sätta upp den i något träd, gömma mig och få lite fågelbilder :).

Vet inte om det kommer att gå, men men :P.

Har ni några bra tips eller vill visa upp lite fågelbilder?

nobsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker det är svårt att fota fåglar. Men jag har fått med två på bild, men det är väl inte världens bästa bild.

ElinSvensson
0

En kompis till mig, hennes pappa hade, en matgrejj utan för fönstret, och tog genom fönstret, har för mig att bilderna blev redigt fina, men han måste ju ha rengjort fönstret rätt ordentligt ;P

Kattapult
0

Fåglarna har inte ens upptäckt automaten ännu -.- Aja ;) De hittar den säkert snart

pandabjorn
0

Måste prova att fota fåglar någon dag. Här brukar det vara hur många fåglar som helst och äta  ibland.

Anna
0

Den här är från förra året.

Gråsiska i äppelträd.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

nobsan
0

Jätte fin bild.

Krissefoto
0

Fin bild Attlid! lite hög kontrast kanske, undrar varför fågeln heter "Grå"siksa med dom vackra färgerna.

The-Photo
0

Gillar den här

Ruterdam
0

Ensam :(

Emelie-G
0

Jag har aldrig gått på "fågeljakt" för att fotografera fåglar, utan det har mest blivit så att de fåglar jag stöter på hamnar på bild ;)

Bifogar en bild på något fiskmåsliknande, tagen i våras.

Emelie-G
0

Bifigar ytterligare en fågelbild, en silhuett av en and. Hade av misstad vitbalansen på glödlampa, men det visade sig vara ett väldigt bra misstag :)

Almondy
0

Vi har en liten fågelbod där man kan lägga frö men fåglarna kommer ju aldrig >.<

Kristall
0

Jag brukar fota fåglar hos min pappa, där finns det massor av småfåglar i träden. Jag är inte så bra dock, lär mig fortfarande.. Men här är i alla fall en bild.
Ett tips för bra fågelbilder är att leta upp ett ställe där det brukar finnas en massa fåglar, och så får man ju tänka på vilka fåglar som har flugit söderut om man ska fota på vintern ;)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Kristall
0

Oops.. glömde bilden =P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

neonrosa
0

Tagen i början av våren/slutet av vintern 2006.

Almondy
0

Okej, kom på att jag hade lite fågelbilder. Här är en som jag fotade till en skoluppgift…jag e ganska nöjd.

Almondy
0

ATTANS glömde bifoga bilden…förlåt

Krissefoto
0

Här kommer tre fågelbilder. /Christian

Påfågel

Svan

Tärna

nobsan
0

# 17 # 18 Vilka bilder…

Kattapult
0

Såhär nära kommer jag kanske aldrig igen xD

Kattapult
0

En till :)

Kattapult
0

Slänger också upp en påfågelbild :)

Malin-Trotsig
0

Bild på kaxig påfågel. Taget med mitt makroobjektiv så jag var rätt nära honom och det gillade han inte :P

[Yoe-Yoe]
0

#20, #21, #22. AS Fina bilder.. älskar färgerna!

Linda-A
0

Änder brukar vara tacksamma att ta kort på då de ofta är vana vid människor nära inpå.

[Linsenhejhej]
0

Här är en bild på några vitkindade gäss :)

[Linsenhejhej]
0

Och en bild på en gräsand

Kattapult
0

#24 Tack :D

[Yoe-Yoe]
0

Kom på att även jag har fotat lite fågelbilder.. dock var det
ett bra tag sedan nu men i alla fall. Kommentera gärna! :D

Bild1. Jag vet att jag kapat svansen, men det tänte jag ej på
när jag fotade >< korkat av mig. Men men..

[Yoe-Yoe]
0

Bild2. Samma fågel, kapade ej här men tyvärr har den inte lika snygg "pose"

[Yoe-Yoe]
0

Bild3. Passade på att fota när en and lyfte och fick denna tuffa bilden, tyvärr var den ganska suddig och huvudet smälte in lite i bakgrunden så jag var tvungen till att redigera den ganska mycket, men men…

EmelieN
0

Jag tog denna bild när jag var i Parken Zoo en varm dag, släng gärna in en kommentar också :)

Ove555
1

Att få närbilder på småfåglar utan teleobjektiv lär inte vara lätt. Fotograferade de här fåglarna på ca 10 meters avstånd med zoomen inställd på 300 mm.

Canon eos 60D, Canon 70-300/4-5,6L,  AV, bl 5,6, 1/60, iso 1000, sharpnes 5, contrast 2

Cochon
0

Förra året fick jag ganska okej bilder på fåglar. Vi har en bit till närmaste grannen och vi matar alltid fåglarna, så jag kunde stå 3-4m från maten för att fåglarna orkade inte flyga till grannen(antar jag). Fast det gällde att ha tålamod, dem kom ju inte fram direkt. ;)
Får väll vara nöjd med bilden med tanke på att jag använde min FT2:a. ;) Fast i år är jag förberedd med min D7000 och min 18-200mm. Cool

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

texasmamma
0

Att fota fåglar är verkligen en utmaning och hur roligt som helst. De små är nog de svåraste att få till. Eftersom de har lite olika matvanor gäller det att ha ett varierat matbord och en massa tålamod.

I veckan fick jag besök av ett par steglitsar som jag fick veta gillar tistelfrön så jag plockade några torkade stjälkar och placerade ut. Dagen efter var de tillbaka och smaskade i sig frön.

Fågelfoto är rätt nytt för mig men jag har iaf börjat med att samla en del av bilderna i  Min fågelsamling

Har en del vattenfåglar som jag kommer att lägga in där också

Lycka till!

reverse
0

När vi besökte ett fik i höstas var det gott om småfåglar där som vid det här laget är så vana vid människor att de var nästan helt orädda. Att ta från handen var för läskigt för de flesta, men gjorde man inga hastiga rörelser, så kunde de komma väldigt nära. =) Är ett vanligt 50mm jag använder här. (Jag hette Wallin i efternamn tills nyligen, därför det står på kortet.)

//Lina

[CarroK]
0

En besökare i trädgården

Hanna
0

Fotograferade en struts på en strutsfarm i somras. Denna hane ville bokstaligt talat banka skiten ur mig så jag fick bra närbilder. ;)

(Fick ta den från min Facebook då jag inte sitter vid min dator nu)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

happygirls123
0

Här kommer en bild på en Blåmes.

det var svårt att fota för våra katter kom och störde.

fotad med en sony slta35k