Fota fåglar
Idag har jag varit lite kreativ och lekt snickare ;). Lyckades snickra ihop en hyffsad fröautomat. Imorron planerar jag att sätta upp den i något träd, gömma mig och få lite fågelbilder :).
Vet inte om det kommer att gå, men men :P.
Har ni några bra tips eller vill visa upp lite fågelbilder?

En kompis till mig, hennes pappa hade, en matgrejj utan för fönstret, och tog genom fönstret, har för mig att bilderna blev redigt fina, men han måste ju ha rengjort fönstret rätt ordentligt ;P
Fåglarna har inte ens upptäckt automaten ännu -.- Aja ;) De hittar den säkert snart
Måste prova att fota fåglar någon dag. Här brukar det vara hur många fåglar som helst och äta ibland.
Den här är från förra året.
Gråsiska i äppelträd.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Jätte fin bild.

Fin bild Attlid! lite hög kontrast kanske, undrar varför fågeln heter "Grå"siksa med dom vackra färgerna.

Vi har en liten fågelbod där man kan lägga frö men fåglarna kommer ju aldrig >.<
Jag brukar fota fåglar hos min pappa, där finns det massor av småfåglar i träden. Jag är inte så bra dock, lär mig fortfarande.. Men här är i alla fall en bild.
Ett tips för bra fågelbilder är att leta upp ett ställe där det brukar finnas en massa fåglar, och så får man ju tänka på vilka fåglar som har flugit söderut om man ska fota på vintern ;)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Okej, kom på att jag hade lite fågelbilder. Här är en som jag fotade till en skoluppgift…jag e ganska nöjd.

# 17 # 18 Vilka bilder…
#20, #21, #22. AS Fina bilder.. älskar färgerna!

#24 Tack :D
Förra året fick jag ganska okej bilder på fåglar. Vi har en bit till närmaste grannen och vi matar alltid fåglarna, så jag kunde stå 3-4m från maten för att fåglarna orkade inte flyga till grannen(antar jag). Fast det gällde att ha tålamod, dem kom ju inte fram direkt. ;)
Får väll vara nöjd med bilden med tanke på att jag använde min FT2:a. ;) Fast i år är jag förberedd med min D7000 och min 18-200mm. 
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
Att fota fåglar är verkligen en utmaning och hur roligt som helst. De små är nog de svåraste att få till. Eftersom de har lite olika matvanor gäller det att ha ett varierat matbord och en massa tålamod.
I veckan fick jag besök av ett par steglitsar som jag fick veta gillar tistelfrön så jag plockade några torkade stjälkar och placerade ut. Dagen efter var de tillbaka och smaskade i sig frön.
Fågelfoto är rätt nytt för mig men jag har iaf börjat med att samla en del av bilderna i Min fågelsamling
Har en del vattenfåglar som jag kommer att lägga in där också
Lycka till!
När vi besökte ett fik i höstas var det gott om småfåglar där som vid det här laget är så vana vid människor att de var nästan helt orädda. Att ta från handen var för läskigt för de flesta, men gjorde man inga hastiga rörelser, så kunde de komma väldigt nära. =) Är ett vanligt 50mm jag använder här. (Jag hette Wallin i efternamn tills nyligen, därför det står på kortet.)
//Lina
Fotograferade en struts på en strutsfarm i somras. Denna hane ville bokstaligt talat banka skiten ur mig så jag fick bra närbilder. ;)
(Fick ta den från min Facebook då jag inte sitter vid min dator nu)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus